Erikas Vardag

Alla inlägg under september 2011

Av Erika - 20 september 2011 17:11

Hej ni fina!

Dagarna bara flyger iväg, tänk att det inte är så fasligt lång tid kvar tills det är Julafton, puuuh.


Träningsveckan är igång iaf! Igår var jag och svägerskan Karin på Ego och körde Spinning + Core. Om någon timme är vi där igen men för att köra Crossfit denna gång. I morgon blir det ett Body Pump pass och på torsdag blir det viiiila.!


Ska träffa en läkare imorgon också, ihopp om att få hjälp med min nacke + axlar. Jag har oerhörda besvär varje dag på jobbet från morgon till hemgång. Det bränner, sticker och gör ooont + att högra armen domnar bort till och från trots att jag har prövat allt! Stretchövningar, varierar med att stå och sitta, har en rolermouse istället för en vanlig mus, tränar regelbundet men ändå har jag hemska besvär   


Dax att gaska upp sig inför träningen! Hörs :)

     

Skjorta: Lindex

Byxor: H&M

Accessoarer: Ur & Penn


Av Erika - 18 september 2011 20:51

Snart är helgen till ända och jag känner mig utvilad för en ny arbetsvecka. Söndagsångest? nej inte speciellt, jag ser fram emot en ny härlig träningsvecka nämligen   

Lördagskvällen spenderades hemma med god mat och film. Jag tog en långpromenad längs med vattnet också och tog med mig kameran. Njöt av naturen, den friska luften och solnedgången. 

       

Ikväll har vi haft middagsgäster av Chrilles syster och sambo. Det vart ingen söndagsstek utan Spaghetti och Köttfärssås och det var inte fy skam det heller   

 

Det vart ingen styrketräning i helgen som jag hade tänkt, istället vart det en långpromenad både i lördagskväll och i morse och det duger gott det med. Men den här veckan ska jag lägga in mer styrkepass.

Önskar er alla en fortsatt trevlig söndagskväll! Kram på er.

Av Erika - 17 september 2011 16:24

Hej alla söta!

Vilket underbart väder vi har idag :) Vi vaknade tidigt i morse så vi har verkligen utnyttjat denna dag till fullo.


Vi har tvättat båda bilarna in och utvändigt och de tog sin lilla tid, jag bor ju med någon som är noga när det gäller bilar ;)


Vid 12 tiden satt vi oss i lill-Kian och åkte upp till Stöde och hälsade på Mamma & Kent i deras uuunderbara stuga!

Mammsen var lite trött, de höll på att dra stockar och ris när vi anlände.


Vi hade köpt med oss bröd så vi dukade upp med kaffe och smörgåsar ute på bryggan.


   


Kents bror och hans fru + vovvsingarna kom på besök också så vi roade oss bra länge med att kolla på när vovvarna badade :)

         

Gud vad jag älskar det här stället. Jag kommer att spendera mycket tid här under åren, det är en sak som är säker!

       


Vi har nyss kommit hem igen så snart står middag och ett glas rött till det på agendan. Ikväll ska vi basta och se en bra film. Den här helgen kunde verkligen inte bli bättre!    




Av Erika - 16 september 2011 10:35

Snart heeeelg, snart lediiiig! Grymt skönt ska det bli, att få sova ut framförallt! Kommer att bli en lugn helg med härlig träning, god mat, mycket film och lite trädgårdspyssel. Det är ju dax att göra höst ute i trädgården!

Önskar er alla en trevlig helg   


  

Jag idag!


Tröja: Åhléns,

Smycken: Rubb och stubb från Ur & Penn.


Av Erika - 15 september 2011 19:04

Fyyyyy f*n vad trött jag har varit den här veckan och ont i rygg och nacke pga. stillasittande arbete. Idag fick jag dessutom världens huvudvärk, som släppte för nån timme sedan, tack och lov!.


Men trots detta så kämpar jag på med träningen, som gör mig snäppet piggare varenda gång.


Såhär har det sett ut i veckan:

Måndag: Core + Spinning. Tot 60 min.

Tisdag: Powerwalk. Tot 60 min.

Onsdag: Vila.

Idag Torsdag: Löpning 45 min. 100 Situps + plankan 2x30sek. 50 Armhävningar och 100 oavbrutna hopp med hopprep. Tot 55 min.


 


Imorgon fredag blir det vila igen, lördag och söndag ska jag fylla med styrkepass då det mest blivit kondition i veckan.


På återseende sötisar!

Av Erika - 14 september 2011 09:47

Gjorde en smarrig Laxsoppa i måndags som jag varmt rekomenderar.

 


500 g

laxfilé

1 l

fiskbuljong

2 dl

grädde

100 g

champinjoner

1 st

röd paprika

1 st

gul paprika

6 st

schalottenlökar

1 dl

purjolök, finhackad

2 dl

broccolibuketter, färska

2 dl

svarta linser, gärna

2 msk

olivolja

1,5 tsk

curry

1,5 tsk

torkad oregano

 

salt och malen peppar

 

färsk hackad bladpersilja


1. Skiva champinjonerna. Hacka paprikan fint. Skala och skiva schalottenlöken. Finhacka purjolöken
2. Häll olivoljan i en stor kastrull. Tillsätt kryddor, champinjoner, paprika, lök, purjolök och linser och låt fräsa i någon minut. Häll på buljong och grädde och låt koka i ca 15 minuter. Dela avokadorna och ta bort kärnan. Skrapa ut fruktköttet och mosa det med en gaffel. Blanda det i citronsaften.
3. Skär laxen i mindre bitar och bryt broccolin i buketter. Lägg i soppan och låt sjuda i ca 5 minuter. Krydda med salt och peppar och eventuellt mera curry. Strö på hackad bladpersilja före servering. Bjud fullkornsbröd och avokadomos till.

Av Erika - 13 september 2011 19:14

Shoppat lite nytt, smink och smycken   


Läppstift

Nyans: Peachy


Rouge

Nyans: Fresh.


Eyeliner

Typ: Soft matt


Ögonskugga

Färg: Metallic Plum


   

   


Av Erika - 12 september 2011 18:00

Tipsar idag om en Kycklingsoppa som jag gjorde till middag i går. Den går superfort att göra och är verkligen jättegod.


 


  • Koka upp Keldas Karibiska Soppa
  • Tillsätt kycklingbitar och låt sjuda(köp en grillad kyckling, det blir godast)
  • Hacka Paprika, färska Champinjoner och Purjolök(dessa 3 hade jag i, blanda givetvis ner andra grejer efter egen smak) och tillsätt i soppan.
  • Låt sjuda i några minuter(tills paprikan blir någorlunda mjuk)

Servera med en klick Creme Fraiche.


   




Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards