Erikas Vardag

Alla inlägg under mars 2009

Av Erika - 31 mars 2009 19:31

Karateträningen igår var riktigt nice, körde mycket teknik och jag börjar sätta en del sparkar, slag och blockeringar nu. I morgon är det träning igen, oooh I love it!

Av Erika - 31 mars 2009 19:19

Nyss hemkommen ifrån en lång fikastund på stan med min vän Emma. Hon flyttar till sthlm på Torsdag så den här fikadejten var lite av ett avsked :( Usch, alla mina vänner flyttar ju härifrån eller har flyttat...har nästan inga vänner kvar här snart.

 

Iaf så har jag ju fått hem deklarationen idag. Vilken blygsam summa jag skall få tillbaka, 85 kr!!!! Jag får alltid restskatt eller tillbaka under hundringen. Alla andra får jämt tillbaka flera tusen..alla utom jag. Men jag skall vara glad att det inte var restskatt denna gång. 

 

Vet ni en sak föresten? Jag har inte snusat på över 2 veckor, är jag inte bra så säg :)

Av Erika - 30 mars 2009 17:42

Sthlmsresan var trevlig förutom att när vi kom till Globen på Lördan för att se Fresstyle Motorcross så möttes vi av en lapp vid insläppet att det var INSTÄLLT

Gissa om vi vart vansinnigt less? Det var ju därför vi åkte till Sthlm, för att få se showen!! Fel att meddela via sms, mail eller brev att det är inställt så vi kunnat avboka alltihop? åååå hata ticnet!


Men iaf,

Vi började resan med en Öl på Midlanda så mina nerver skulle stilla sig lite( jag är flygrädd)


Öl blev det också på flyget och lite annat smått och gott :)


När vi kom fram checkade vi i n på hotellet och begav oss sedan ut för att käka, det var världens snöstorm ute(men det ser inte ut så på bilden dock, hihi)


På lördag morgon vart det en god hotellfrulle :)


Och sedan mötte vi upp min älskade Fiiee på stan för en liten dejt. Vi strosade omkring i butiker en stund och sedan tog vi en lunch/middag


På Pizza Hut!! Hur gott som helst :)


När vi sedan på efterm/kvällen möttes av lappen INSTÄLLT på Globen for vi hem till hotellet igen och beslutade oss för en myskväll på rummet.


Vi unnade oss lite gotta från Minibaren (det lilla ni ser på bilden kostades oss 200 spänn!!! Helt sjukt) och kikade på Robinsson.




På söndan vart det åter igen hotellfrulle, utcheckning, en runda på stan och så begav vi oss utt till Aquarius och kollade på en massa coola fiskar mm.


Jag försöker få fiskens uppmärksamhet.




Sedan åkte vi in till stan igen, tog en kopp kaffe och gick sedan på bio innan hemfärd.


Vi såg en häftig 3D-film och då var man tvungen att ha dessa coola 3D glasögon på sig :P


Ja det var den resan det. Och nu är Chrille tillbaka i Övik och åker till Norge i morgon ;(  bläsch..saknar han redan.

Av Erika - 26 mars 2009 19:15

I morgon flyger jag och Chrille till Sthlm och där blir vi kvar hela helgen. 

 

Chrille fick ju 2 biljetter av mig i julklapp till Freestyle Motorcross i Globen, så vi ska dit på Lördag och se det :)


Vi ska bo på ett 5-stjärnigt hotell som jag bokat genom jobbet, vi bor billigare där nämligen, sååå nice :) 

Här är hotellet! Det ligger vid Skeppsbron, så vi har gångavstånd till stan :O) 


 

Här är rummet vi ska bo i.


Hotell lobbyn. 


Utöver Globen så skall vi gå på Cosmonova, tekniska museet, kanske se en bio, shoppa och sist men inte minst: träffa min soulmate Sofie aka Fiiee. Det ska bli underbart att få slå ihjäl några timmar med henne igen!!


Blir nog dåligt med bloggande i helgen, men jag återkommer på Måndag med MASSOR av bilder från helgen i Sthlm :) 

See yaa!

 

Av Erika - 24 mars 2009 18:35

Idag kom jag hem till dukat bord. Älskligen hade gjort middag.

Kyckling i Créme Bonjourröra med "chips-pommes" och sallad. Gud så gott det var :)


Snart drar vi till sthlm..eller nja, på Fredag men jag jobbar bara Ons, Tors :) Jag berättar mer om Sthlmstrippen i morgon. 


Här kommer min dagens:

Klänning/ Tunika : Cubus

Midjekort tröja: Zara

Halsband: Dag och Natt

 

Av Erika - 21 mars 2009 16:42

Ååå vilken underbar dag, man kan inte annat än bli glad när det är så här fint ute :)


Vi började dagen med en frukost på stan och så inhandlade Chrille lite kläder.

Sedan åkte vi upp till kära Svärmor och Svärfar som befann sig i mysiga stugan.

Jag busade lite med Chrille när ha nagerade fotograf.


Chrilles Mormor och låtsasmorfar var där  i stugan också, jättetrevlig att få träffa dom :) Synd att jag tog så få kort, så ni får tyvärr inte se hela stugan :( men här kommer 3 st iaf som visar delar av den. 

Vardags/allrummet i stugan


Köket(och stegen som leder upp till det mysiga loftet)



Nu ska jag göra mig i ordning, vi skall nämligen iväg och umgås med Chrilles kompisar + respektive, ska bli så trevligt så :)

Hörs i morgon!

Av Erika - 20 mars 2009 09:54

God morgon alla söta!

I dag efter jobbet drar jag och älsklingen till Övik, det ska bli mys att spendera helgen där.


Jag kommer att bjuda på lite bilder i helgen, så kika in här då vettja :)

Trevlig helg!

Av Erika - 18 mars 2009 20:43

Nej och dig Sofia har jag inte heller glömt..och inte någon av mina andra vänner heller. Jag har bara så fullt upp att knappt tiden räcker till som det är nu.

 

Jag hoppas att ingen tar illa upp att jag inte har så mycket tid över till att umgås nu. Det är jobb och det är träning, mer än så orkar jag inte. Jag behöver sömn också för att orka med. 

Förlåt, framöver ska det bli bättre...

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards