Erikas Vardag

Alla inlägg under maj 2010

Av Erika - 31 maj 2010 18:31

Jaaa, i lördags så hade vi ju Möhippa för min fina svägerska Marina :) Jag och Hanna har planerat den i någon månad och den vart ju precis som vi hade tänkt oss :) Vi hade en supermysig dag och kväll med mycket skratt och bus. Vi åt lunch, hade sumobrottning, badade badtunna, Marina fick Massage, spelade kubb och lekte lekar, middag och fest samt en utgång på senkvällen :)


Här kommer bilder, dock felsorterade så att bilderna från kvällen kommer först och bilderna från dagen kommer längst ner, så kika gärna på bilderna nedifrån och upp istället så blir det rätt:


                                                            

Av Erika - 27 maj 2010 19:57

Puuuh, vi har så mycket att tänka på när det gäller huset. Vad ska inhandlas, hur ska vi renovera, vad som skall beställas, vart ska vi börja, hur ska det bli.. mycket frågor och funderingar. Det kommer att bli bra tillslut :) 19:e Juni är det inflytt, vi längtar och räknar ner dagarna!


Idag började jag dagen med en härlig Morgonprommis.

  

Det är så skönt att starta dagen med det, man vaknar verkligen till liv, så skönt att få en nya friskluft på morgonkvisten :)


Vad ska ni göra till helgen? jag har fullt upp till helgen. Återkommer om det i morgon.

Nu måste jag titta till Sockerkakan som står i ugnen och gonar till sig ;)

Vi hörs!

Av Erika - 25 maj 2010 20:16

Daaaah vad jag kännr mig stressad. Jag har vekrligen 1000 saker att stå i nu, jag pallar inte mer!!!! Nu skulle en veckas semester till utlandet sitta fint kan jag säga!


Tog mig iaf tid att laga en riktig middag för en gångs skull till mig och Darling. Det vart supersmarriga Fetaost-köttfärsbiffar med kokt potatis och egengjord Gräddsås. Receptet på biffarna lägger jag ut här i morgon, dom måste ni bara prova nämligen :) !!


   

Till efterrätt vart det en Blåbärspaj. Jag har fått en massa blåbär av Mormor så nu kom de väl till användning :)

   

Innan gräddning.


   


Nu blir det en ansiktsmask och lite lack på mina slitna naglar.

Bye Sugar!

Av Erika - 23 maj 2010 12:42

Hej alla läsare!

Vi hade en bra lördag. Vi var ut till Alnö som sagt till vårt blivande Hus, svärföräldrarna var med också :) Nu är snart alla papper klara, det som är kvar innan dess är husbesiktningen som äger rum på onsdag.


  

Vi har mycket planering framför oss kring renoveringen. Vi har bestämt oss för att börja med övervåningen så att den är klar först(det blir ett biorum, sovrum och en litet toalett som skall renoveras.


Därefter går vi vidare till bottenvåningen. Först ut där blir köket som vi kommer att lejja bort, det är totalt 3st väggar som vi skall riva och sedan blir det ett helt nytt kök, fönster skall också bytas i samma veva så vi lämnar över det till en erfaren.


Källarvåningen ligger som sista prioritet. Huset behövs också målas om, det kommer vi dock att börja med nästa vår istället och även då skall vi bygga en helt ny veranda. Det blir för mycket jobb och slit för oss annars om vi ska börja med allt nu i sommar. Ååå vad vi längtar nuu :)


Vi var ut till Andreas och Karins stuga igår eftermiddag också, ååå så mysigt det var där. Ett bra köp av dom måste jag säga :)

  

Chrille härjade med kidsen som vanligt :)


På kvällen åkte vi till Ida och Tomas och tog oss några glas och hade det trevligt :)

     

Jag och Ida, var lite gröna på tungorna av drinkarna vi drack :)


     

Tänk att Ida och Tomas snart ska bli man och fru Rick :) så glada för deras skull!!


Jag och Chrille var hemma strax efter kl 00, det vart en lugn och städad kväll mao. Tack för igår söta ni :)



Av Erika - 21 maj 2010 23:32

Jag och Älskligen har haft en grymt bra fredagkväll!

Vid 18:30 åkte vi hem till Stöde för att låna 4-hjuligen.

  


Vi tog en tur bort till Moster Harriet där min mamma, min andra moster Kerstin och deras kompisar höll till. De käkade middag och skulle bada Badtunna och basta nere vid tjärn, myyys!

  


Älskade mamma

  


Bästa Moster Kerstin

  


Vi var där ett tag och surrade en massa, sedan åkte vi upp till Huberget en sväng och vidare till Edeforsen.


När vi kom hem till stan igen så gick vi på bio och såg Iron Man 2. Den var gryyymt bra!


Nu blir det tv:n en stund och sedan är det dax att sova, vi ska upp tidigt imorgon då vi ska ut till vårt blivande hus tillsammans med chrilles Föräldrar.

Trevlig helg allihopa!

Av Erika - 20 maj 2010 21:23

Längtar tills det är helg..men ännu mer längtar jag tills vi får flytta in i huset och börja renovera!! :) Som det är bestämt nu så flyttar vi den 19:e juni så det är ju inte långt kvar. Vi räknar ner dagarna :)


Nu ikväll har vi haft besök av Andreas, mycket trevligt må vi säga! Han klippte Chrille, det vart så bra..så han kommer nog att bli Chrilles personliga frisör framöver skulle jag tro :P

  

Av Erika - 18 maj 2010 18:59

Ja men det kanske är dax då att berätta vad jag har varit så hemlig om? :)

Jag och Chrille ska bli.......Husägare! :)


Det är ett supermysigt hus ute på Alnö. Mycket renovering har vi framför oss men det ser vi fram emot ;) Ni kommer att få följa våra renoveringsprojekt här på bloggen.


Det känns fantastiskt!! Nu i veckan ska vi skriva alla papper och sedan är huset vårt :)


2 bilder på huset(fler kommer framöver såklart!

    

Av Erika - 16 maj 2010 15:32

Dagen var jättebra och vigseln var så fin :)

Här kommer lite bilder.


  


 


     





   


   


                      

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards