Erikas Vardag

Alla inlägg under april 2012

Av Erika - 29 april 2012 16:24

Dagens kalasfina tjockis :)


   

V25+3

Av Erika - 29 april 2012 10:01

Imorgon fyller min älskade brorsdotter Lily 4 år så idag kl 12 är det släktkalas för henne.

Jag har köpt en prinsessklänning + Tiara till henne från mig och Chrille. Hon kommer förmodligen bli helt till sig då hon älskar att klä upp sig och vara prinsessa :) Lilla hjärtat, börjar bli så stor!


 


Av Erika - 28 april 2012 22:53

Idag har jag haft en heldag med Emma och Malin. Jättemysigt har vi haft och vad roligt det var att umgås vi 3 igen :) Vi 3 tillsammans hängde ihop jämt under gymnasietiden(vi har känt varandra längre än så förstås) och har mååånga roliga minnen tillsammans :)

Malin skall också ha barn i augusti, hur awesome är inte det?? :)


Vi käkade lunch på Mat&Prat och jag kan varmt rekomendera deras räksallad! Så sjukt god.

 


Vi gick en vända på stan efter lunchen och sen begav vi oss hem till mig för fika och surr i flera timmar :)

 


Tusen tack för idag vänner, det här gör vi om snart igen! :)

Av Erika - 26 april 2012 20:57

kalla mig knäpp om ni vill, men jag tycker det är rofyllt och rätt härligt när det regnar som det gör nu.

Mysfaktorn stiger vid regn och ruskväder. Regnet har en tendens att göra det lite ruggigt inne, så vad är då bättre än att tända lite ljus, göra upp en brasa, krypa ner under filten i soffan med en kopp te och bara lyssna på regnets smattrande mot hustaket? Jag älskart!


 


Ännu bätte är det en sen sommarkväll när det regnar. När man kan sitta ute under tak på en veranda invirad i en filt, smutta på ett glas rött och spela kort och lyssna till regnets smatter mot taket.


Av Erika - 25 april 2012 19:39

Nytt vardagsrumsbord har inhandlats. Medan det numer är trendigt med lägre bord så har vi köpt ett högre ;) Vi har inte köpt bordet för syns skull dock utan för att det skall vara så praktiskt som möjligt.

   

Anledningen till ett större bord är för att vi aldrig får plats allihop kring matbordet när vi har gäster, så många hamnar med maten/fikat i vardagsrummet och då vill vi att det ska finnas bra med plats!


Vårt runda bord vi hade förut var snyggt och mer trendigt men ack så opraktiskt och trångt.

 


Ibland gäller det att prioritera rätt, även fast det sticker i mitt inredningsöga lite..

Av Erika - 24 april 2012 11:06

Min fina kollega Tessa har varit i NY och kom tillbaka till jobbet idag. Med sig hade hon värsta suprisen till mig och bebis!! :) En suuuuuupersöt Ralph Lauren Body till lill*n, Victoria Secrets "Love Spell" bodylotion som luktar himmelskt gott och en NY nyckelring som jag kan ha ett foto i :) ! Tusen tack igen Tessa, du gjorde min dag! :)


 

Av Erika - 24 april 2012 11:00

Jag och Chrille var på bio förra veckan och såg Battleship vilket är en film som vi har längtat efter otroligt läääänge. För er som inte har sett den: SE DEN! En av de bästa filmerna jag har sett. Transformers har alltid toppat min filmlista men nu delar de 3 Transformers filmerna första
plats med Battleship.


 


Jag antar att det mest är tjejer som läser min blogg och jag är och har aldrig varit en typisk tjejig-tjej, när det gäller någonting.  Det kanske ni redan har räknat ut då jag har Transformers som mina absoluta favorit filmer och inte Titanic eller Pearl Harbor typ. Så om ni inte gillar robotar, krig, UFO:s, action och ös så är denna film inget för er som är väldigt tjejig. :)


Ett stort minus är dock Sundsvalls biografs ljudkvalité, sämre ljud finns inte då bas inte ens existerar!! Det är mest diskant så jag fick hålla för öronen i större delen utav filmen då det bara skar sig i öronen!
Så det förstörde dessvärre den där Wow känslan genom hela filmen.


Nu ser jag och Chrille fram emot när filmen släpps på Blueray så vi kan se den hemma då vi har både ett grymt ljud och bra bild hemma vilket är ett måste om man ser mycket film som vi gör :)

Av Erika - 23 april 2012 07:51

Maggen igår. 


 

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards