Erikas Vardag

Alla inlägg under maj 2011

Av Erika - 31 maj 2011 20:30

Blev inte riktigt nöjd med den nya tavlan i V-rummet.

 

Så den fick flytta ner till Gillestugan istället.

   

oh en ny tavla fick flytta in till V-rummet istället :)

 

Man får lov att ändra sig..


Av Erika - 30 maj 2011 12:43

i fredags när det var världens regnväder ute så gjorde vi upp en brasa hemma. Det om nåt är mysfaktor!


 

   


Av Erika - 29 maj 2011 11:28

Underbar resa och underbar kväll igår. Jag tog med mig systemkameran och fotade lite.


 

 

   

Vi var jättenöjd med maten, supergott verkligen. Bra dryck också, en kall vart det för mig samt en Rom & Cola, mums :)

                   

Lite bilder på vackra Alnö

                   

När båttfärden var över gick vi till Bishop Arms innan vi åkte hem, jag beställde mina favoriter till oss: Tjeckisk öl och en 4:a jäger!

         

När vi kom hem så körde jag och Mamma ett "Work-out" pass tillägnat till svägerskan Karin innan vi gick och la oss ;)

       

Mammas Morsdags-present från mig som hon fick i morse:

En korg med 2st ljusrosa handdukar, duschcreme, Body Lotion och badskum med doft av kanel och vanilj och en inramad bild på Mig :)


Idag blir det en riktigt slappardag för oss. Göra upp en brasa, äta god mat och se på film. Om ni undrar varför C inte är med på några bilder så är det för att han inte vill vara med på bilder i min blogg :(



Av Erika - 28 maj 2011 16:24

Tjooo breee!


Var hos frissan igår, klippte mig och färgade håret. Mitt hår var en katastrof efter att jag tog ut löshåret. Det hade gått av överallt ;( Så det fanns inget annat att göra än att kapa av halva håret.


Jag trivs verkligen inte i kort hår och har egentligen aldrig gjort, så nu känner jag mig lite smådeppig. Men det växer ju ut, nu är det jämnlångt och fräscht iaf. Färgen blev super bra, lite beige/blondt. Inte sådär "vitt" som jag alltid haft annars.

 


Snart är det dax att åka M/S medvind med hjärtat, mamma och Kent. Bilder från turen kommer imorgon.


Hugs and kisses/Erkis

Av Erika - 26 maj 2011 21:54

Dagens busenkla men ack så goda mattips.


Köttfärslåda.


  • Lägg skivad(kokt) potatis i en ugnsform.  
  • Bred över köttfärssås(köttfärs, lök, krossade tomater och grädde)
  • Bred över ett lager Creme Fraiche över köttfärsen.
  • Strö över ost och in i ugn ca 10 minuter, 200 grader. 

 



Av Erika - 26 maj 2011 07:29

Morning Sunshines!

Hade en lovely eftermiddag och kväll igår. Jag kom hem till dukat bord, hur härligt som helst   Sedan jordens största överraskning, Chrille hade köpt en Systemkamera. En Nikon D3100. Den kommer vi att använda flitigt kan jag lova! :)

 

En bild som jag knäppte igår med kameran.

 

På kvällskvisten vart det 5km Intervallsträning för mig. Vågade inte gå ut för hårt eftersom jag inte riktigt har återhämtat mig från förkylningen ännu så därför fick det bli intervaller och det gick super! Ikväll kliver jag på det igen, så jäkla skönt att röra på sig!


Chrille provknäppte med kameran på en trött och svettig Erika efter träningen. Ser verkligen ut som ett miffo.

   

 

Innan jag återgår till dagens jobb så ska jag bjuda er på en Todays:

 


 

Tröja: Vero Moda

Chinos: H&M

Jesustofflor: Skopunkten

Armband och Jet Set klocka: Ur & Penn


Hörs och ses sötisar!

Kram/Erkis

Av Erika - 24 maj 2011 21:43

Lite nytt till huset.


 



   

 

Av Erika - 23 maj 2011 19:57

Klarade sista skjutprovet, högviltsprovet ikväll! :) Så nu är det fritt fram att ta hem och värma upp 6,5:an inför höstens Älgjakt :D

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards