Erikas Vardag

Alla inlägg under januari 2013

Av Erika - 28 januari 2013 08:17

Hej bloggisar!

Idag tänkte jag att ni skulle få en liten sneak peak på hur vi bor. Det kan vara lite kul för er läsare tänkte jag och se, iaf så tycker jag att det är kul att se hur de bloggare jag följer bor :) Knäppte lite kort tidigt imorse på köket/matrummet så en del bilder är tyvärr lite suddiga :(


 

 

 

Som ni ser så är det enda som skiljer matrum/kök/vardagsrum/hall åt är en murstock. När vi flyttade in i huset så var det flera smårum, vi rev totalt 4 väggar.

 

   

 

Det här är knäppt ifrån vardagsrummet. Hela vardagsrummet ska ni få se en annan dag :)


Hoppas att ni får en fin dag allihopa :)



Av Erika - 27 januari 2013 19:09

Vart det idag med Elin :-) jag hoppade träningen, behövde umgås istället för jag har känt mig så ensam :( Så vi har promenerat, ätit lunch på stan och hälsat på Elins gulliga mamma Pia o lillvovven Billy. Ebba var överförtjust i Billy, så roligt att se :-)

Vi har haft en toppendag, tack Elin <3

Av Erika - 25 januari 2013 20:35

Har kört ett ben och rumpapass nu ikväll i vardagsrummet med Nike Training-App. Perfekt när jag inte kan åka in till gymmet och träna så ofta :( Invigde mina nya Crossfitskor och de var suuuuper!


På söndag ska jag få träna på gymmet iaf, min vän Elin ska passa Ebba i 1,5h ca. Det är så otroligt mycket värt för mig, så tusen tack igen Elin för att du ställer upp   


   



Av Erika - 25 januari 2013 14:56

Idag har vi varit till pappa/morfar och fikat. Ebbis älskar sin morfar, skrattar åt honom hela tiden och iaktar varje steg han tar <3 Trevlig helg på er!

Av Erika - 23 januari 2013 20:26

så mycket sjukdomar som florerar, orkar inte ens nämna det mer så vi lämnar det.


Istället tänker jag bjuda på några bilder på Ebbis och hennes toys(ja det blir mycket foton på henne men det är ju henne jag spenderar mina dagar med :) )


-Vad gör du mamma? varför trycker du upp den där svarta konstiga saken i ansiktet på mig? konstigt låter den också.

 

             

 




Av Erika - 22 januari 2013 19:37

Ja det finns hopp om livet här trots allt. Jag och Ebba låg i magsjuka i förra veckan, hel*ete vad dålig vi var :( Tur att jag har världens bästa mamma som tog ledigt från jobbet en dag och kom hit och tog hand om Ebba när jag var som dåligast.


Men nu är vi på benen igen, wehooooo! Så idag åkte vi till Kyrkis och hade 2 otroligt trevliga timmar. Skönt att vara utanför dörren och träffa folk igen!


Här kommer några bilder från de senaste dagarna. Kram på er.

 

Av Erika - 16 januari 2013 16:44

Vaknade inatt av att Ebba var gnällig(vilket aldrig händer) så förstod direkt att nåt var fel. Sätter mig med henne i vår säng och lägger henne på mitt bröst men hon fortsätter att gnälla. Så jag lyfter upp henne och pang boom så kräktes hon ner sig själv, mig och min sida av sängen. Stackars fisunge :-( när jag väl tog henne till toaletten och skulle tvätta av henne så kände jag att hon var brännhet, tog tempen som visade 39,4.

Efter lite välling så hon skulle få i sig vätska så tvärsomnar hon bredvid mig och jag låg på helspänn hela natten. Så otäckt det var, hon kräktes så otroligt mycket och fick ingen luft :(

Idag är hon bättre men är inte feberfri ,så det har blivit mycket sovning här idag. Just nu:

Av Erika - 15 januari 2013 13:48

I lördags åkte vi hem till Mamma i Stöde för en heldag. Chrille åkte skoter med brorsan och jag, mamma och Ebba tog en långpromenad och hälsade på min Momma.

Det var superfint väder hela dagen så humöret och sinnet var på topp! Älskar dessutom att spendera en dag på Tjärnberget oavsett väder, jag blir alltid så lugn i själen när jag kommer hem dit. Det är så tyst, lugnt och härlig natur där, älskart!


           

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards