Erikas Vardag

Alla inlägg under juni 2009

Av Erika - 30 juni 2009 22:37

Jag kan inte sova...dels för att det är 29,5 grader varmt i lägan och dels för att jag saknar mitt hjärta! Så nu sitter jag här i ett desperat försök att bli så trött att jag somnar av ren utmattning.


Är rätt lojj just nu, jag mår inte bra i kroppen och har inte gjort på en väldans lång tid. Och nu har jag börjat tappa kopiösa mängder med hår vilket känns mindre tillfredsställande. Så i samråd med min Mor + min blivande sambo så ska jag nu ringa läkaren(att kontakta läkare är någo jag extremt ogillar). Det får bli i morgon och förhoppningsvis så ger det nånting. Får jag ställa mig en egen diagnos tror jag det är vitaminbrist och järnbrist..enkelt fixat i så fall.


Nog om dysterheter.

Lite bilder från Tesses möhippa bjuder jag på nu, dock endast ett fåtal. Jag lägger ut alla på Facebook i stället, ska fixa det i helgen.


Natti





Av Erika - 28 juni 2009 18:02

Ja, igår var det möhippa för Tesse och det var så trevligt!!! Berättar mer om den i morgon..

Orkar inte lägga ut bilderna idag heller, blir nog i morgon det också.





Saknar Christer nåt så förbannat! Vill bara att han ska komma hem nu så jag kan krama om honom. Älskar dig mitt hjärta!!

Av Erika - 27 juni 2009 10:33

Vilken härlig fredag det var igår, det r vädret som gör det!!


Var och lunchade med bror Ante och Pappa igår på Viktoria, det var supernice :)


Andutt aka Toli är lika cool och chill som vanligt.


Pappa aka Marve är lika Hets som vanligt :)


Igår kväll kom älskade Emma hit och hälsade på, hon bor ju i sthlm numer så är sällan vi ses.



Vi beslutade oss för att gå ner på stan och ta ett glas och surra på en uteservering och det var grymt härligt.



Det vart BK för oss då alla andra uteserveringar var smockfulla!!


Vi hade en jätterolig kväll ch jag kom i säng vid halv 1.

Nu är jag laddad för denna dag och kväll, vad som händer kan jag inte förtälja ännu...men i morgon kommer nog massvis med bilder ;P


Avslutar detta inlägg med en Michael Jacksson låt. Han är en riktig legend och varenda låt han gjort är så otroligt bra! Känns tragiskt att han dött, men samtidigt kanske det var bra..han har nog hafft det jäkligt tufft de senaste åren. 

R.I.P Michael!!


Av Erika - 24 juni 2009 18:50

Vilket underbart väder!! Känns surt att jobba när solen gassar utnför, men det är inte långt kvar tills min semester som jag har V29-V32. 4 veckors ledighet, ååå vad jag längtar!!


Jag och mina kollegor som är i samma "arbetsgrupp" köpte sallad på baguetterian idag och satte oss i stadshusparken och lunchade, solen värmde rejält. Härligt!! 


En ny klocka har inhandlats, min förra var helt crap så det fick bli en ny!

 


16 dagar kvar tills Christer kommer hem, jag saknar han redan sagolikt mycket :( Men när han kommer hem är det semestedax och då blir vi sambos :) :)

Av Erika - 22 juni 2009 20:58

Nu är äntligen sovrummet klar!!! Målade sista varvet med vitt nu för nån timme sedan, Finally!!


 Här är resultatet:

 

En Grå/Lila fondvägg och resterande väggar är målade vita.(bortse från kuddarna på sängen, de skall snart kläs om i en passande färg :) )


För er som inte har sett hur mitt sovrum såg ut innan så bjuder njag här på en bild:

 

En Blommig fondvägg som jag var vidrigt less på och resterande väggar var beige.  


Nu har jag bara det roliga kvar, nämligen att inreda :) Jag ska köpa nån tavla och möjligtvis nåt väggord som jag spanat in på Boom. En och annan ljuslykta kommer också att pryda rummet, jag är som de flesta vet galen i lyktor med tända ljus :) :) 

Av Erika - 21 juni 2009 20:20

Så var midsommarhelgen över och för vår del så har den varit lugn och skön.

Det vart ändrade planer för oss, Vi firade Midsommar med Christers mamma och pappa i deras stuga

 


Vi myste på bara och åt och drack gott


 Chrille och svärfar


 

Vi käkade grillat


 

Och åt en gräddig och god efterrätt :)


 

Chrille blev plutt för att de inte hade sjösatt Båten, men vi får ta en tur nästa gång helt enkelt :)



 Jag och Svärmor var ner till havet på kvällen, det är bara ca 40 meter ner till havet från stugan, såå härligt!


 

Idag var vi en sväng på stan, fikade och shoppade lite. Men nu är jag hemma i Sundsvall igen och Chrille är kvar i Övik :( Han åker till Norge i veckan..men när han kommer hem nästa gång så har vi semester :)


Nu är det dax för lite städning här hemma, Heeej!

Av Erika - 17 juni 2009 21:41

Käkade lunch med mammsen idag. Hon var i stan för att hon skulle skjuta upp idag(för att kunna få skjuta björn) och hon klarade det!! :) Grattis mamma.

Vi käkade på 7 kryddor, åå så gott det var!


Efter jobbet hyrde jag en släpvagn för att kunna frakta bort min soffa och fotöljer till brorsan och hämta den nya på Boom! Jannica hjälpte mig med att bära och bygga i hop nya soffan. Jag hade aldrig klarat det utan henne. Tack Jannica!!!

Äääntlige en större Soffa :) Varför inte Chrille hjälpte mig med att hämta nya soffan är för att han är i Övik. En liten parantes bara ;p


Imorgon efter jobbet åker jag till Övik, vi ska fira midsommar där med 3 andra par, det blir nice det :)


På återseende!

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards