Erikas Vardag

Alla inlägg under augusti 2007

Av Erika - 31 augusti 2007 13:53

Åker hem till Stöde idag efter jobbet. Ska hänga lite med Andy ikväll och imorgon är det ju dax för klassfest :) Och jag ska ju vara "lekledare" så jag har kommit på en massa lekar som ska lekas :)

´

Tiden går sakta idag.... vill så gärna gå hem nu. Är trött, hängig och har svinigt ont i nacken...fi fan!




Av Erika - 31 augusti 2007 08:49

Åååå jag bara älskar Skandias pensionshemsida. Ni måste gå in och kika på den :) tanten är så gullig!


Klicka här för att komma in på sidan :D

Av Erika - 30 augusti 2007 15:37

Har inte en aning hur jag ska klä mig..klänning?jeans och någon snygg top? jag veeeet inte!

Får klura på det när jag kommer hem. En fin blomma måste inhandlas till butiksägarna också såklart, jag känner mig lite stressad men jag ska nog hinna med.


Elina och Petra, ni rockar! Vilket fantastiskt arbete ni lagt ner, jag är så impad och stolt över er ska ni veta!

Av Erika - 30 augusti 2007 08:29

Sveriges rättstystem är fruktansvärt, det är tydligt att vi inte straffar t.ex våldtäktsmän tillräckligt nog. I slutändan får vårat rättstystem det att låta som att tjejen får skylla sig själv att hon blivit våldtagen. Det ska alltid läggas stor vikt på vad tjejen hade för klädsel. Vad har det för betydelse? Om en tjej har på sig ett urringat linne och sedan blir våldtagen, då får hon alltså skylla sig själv?


Ett utdrag från en artikel i Aftonbladet:

-Polisen har frågat hur hon är i sängen och vad hon gillar bäst. Om det är oralt, vaginalt eller analt. Sen har de frågat vad hon brukar ha på sig när hon går på krogen.


Vad har det för betydelse? Tjejen har blivit våldtagen, straffa grisarna som förstört hennes liv istället.Det finns klara bevis i form av gynekologundersökningar efter dådet som pekar starkt på att hon blivit våldtagen, nää istället fokuserar poliserna på hennes klädsel och hennes privata sexliv och svinen blir frisläppt.  Idioter!





Av Erika - 29 augusti 2007 21:57

Nyss hemkommen ifrån Jannica, var där och drack kaffe och surrade, väldans trevligt.

 

Nu blir det sängen, mår allt annat än bra...vaa fan kan det bara bryta ut nån gång så jag slipper gå runt och må halvpiss hela tiden. Men det känns som att febern är nära att bryta ut nu.

 

Natti! 

Av Erika - 29 augusti 2007 14:29

Vi har så otroligt mycket att göra här på jobbet, eller?

Thomas har iaf tid att använda sin kreativa sida emellanåt för att skapa vackra skjortor:

Av Erika - 29 augusti 2007 11:00

Min stackars svägerska Marina har åkt på Sorkfeber, huuga. Sorkfeber är ju så fruktansvärt att man inte ens önskar sin värsta fiende det. Hoppas hon blir bättre snart!

 Ska flexa en timme på eftermiddagen så jag och bror kan åka ut till Birsta och inhandla grejer till mitt kök, weeee :)


Imorgon ska jag på invigningen av Min Fina Elina och Petras butik How Swede It is gud så kul det ska bli :) Är så stolt över Fina Elina!


hihi kikade på min bild på vårat intranät här på jobbbet, äntligen en bild där jag ser någorlunda normal och frisk ut iaf..haha dom förra bilderna såg jag ut som ett Moron på.


Snart dax för Lunch!



Av Erika - 28 augusti 2007 22:29

Jag har världens sötaste och underbaraste Syskonbarn!

Det är helt obeskrivligt hur mycket dom betyder för mig och hur dom kan få mig att le. Jag behöver bara titta på dom så ler hela jag och känner enorm glädje. 

 

Nu är det inte långt kvar tills Julia ska bli storasyster, jag längtar ihjäl mig tills bebisen kommer till vår värld.  

 



Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards