Erikas Vardag

Alla inlägg under december 2009

Av Erika - 31 december 2009 17:44

Sen i måndags eftermiddag har jag varit sängliggande. Sovit mig igenom dagarna och de stunder jag varit vaken har jag mått så fruktansvärt illa!

Idag har jag äntligen varit vaken hela dagen och ätit ordentligt. Mår illa emellanåt men inte alls lika mycket som innan. Chrille har varit en pärla, tagit hand om mig så bra så!


Skulle ha firat Nyår ute på Ön men eftersom jag varit dålig så vart vi portad därifrån vilket är förståligt. Så nu blir det Nyårsfirande hemma här i vår läga istället tillsammans med Lillemor och Andreas.


Gott Nytt År!

Av Erika - 27 december 2009 17:57

Hej kära läsare.

Oj vilken härlig Julhelg jag har haft. Dock har det blivit mycket åka hit och dit men det är väl så det ska vara.


Dagen innan Julafton åkte jag och Chrille ut till Ante och Karin på Ön. Det vart pizza, surr, Monopol, film och övernattning. Riktigt mojsigt!


  


  


    


På Julaftonsmorgonen vart vi väckt av Jullis och lill Egge, de hade fått en varsin julklapp i sina julstrumpor som de så ivrigt ville visa oss, gofisarna!   


Frukost tillsammans blev det och sedan sa vi hej då till Chrille som åkte till Övik för julfirande med sin familj.

Jag, Ante, Jullis och Egge åkte 4-hjuling bort till pulkbacken där vi åkte som bara den.


Ante sladdade även runt med mig på gatan bra länge, han på 4-hjulingen och jag på en madrass bakom 4-hjulingen. Fy fan vad skojj det var, jag vart som ett barn igen!!

        


När vi kom hem igen så anlände David, Marina, Lily och Alex för en snabbvisit(de firade julafton i sitt hus)

Fick bara en bild på Marina och Lily, vet inte vart Davve och Alex gömde sig? ;P


Lagom till Kalle kom Mamma och Kent för Julfirande med oss. Det vart julmiddag, utdelning av klappar, tomten, julgröt och mys!

                              

En jättemysig Julafton hade vi som jag Ante och Kakan avslutade med filmen The Blind Side som får 5 stjärnor av mig!!!


På Juldagen skjutsade Ante in mig till Stan så jag kunde sätta mig på bussen upp till Övik till mitt hjärta. Väl där vart det kaffe hos Chrilles syster + respektive och sedan vart det lite partajj med Grabbarna. Det var jätte roligt men dock vart det en tidig kväll för mig, jag var så sjukt trött!

                


Annandagen + idag har vi spenderat med svärföräldrarna i deras härliga stuga. Vi har ätit gott, spelat Monopol och kikat på film..bara mystoch haft det gott!

   

Chrille och Svärfar!


Det var inte så roligt i morse när vi skulle åka hem, massor med snö och dåligt före :(

   

Svärfar och Chrille skottar och fejjar.


Ååå vilken fantastisk Jul det vart i år. Jag har haft det så mysigt och härligt tillsammans med La Familja! 

Kramar/Erkis

Av Erika - 22 december 2009 19:50

Hej allihopa!

Ja jisses vad tiden går fort, snart är det Jul. Jag ska fira Julafton ute på Ön och på Juldagen åker jag upp till hjärtat och hans familj i Övik. Så det blir nog lugnt på bloggfronten denna vecka.


Har "jul" bakat lite nu på kvällen, Snickerskakor..fast jag ska skära upp dem i små små bitar. Så blir det som Julgodis :)


I morgon efter jobbet åker vi ut till Ön och myser hos Ante och Kakan med sällskapsspel och mitt Julgodis     


God Jul Allihopa!

Av Erika - 21 december 2009 06:28

Men schit vad Snö det har kommit och det snöar för fullt fortfarande.

 

Frågan är om jag tar mig till jobbet med bilen över huvud taget. Har en känsla av att det är en omöjlighet att ta sig ut ifrån parkeringen.  

Av Erika - 19 december 2009 15:02

Förutom jobb, så:


  • Torsdags: Middag och show på Våningen med jobbet tillsammans med Moderna Liv och Pension.
  • Fredags: Träning med Lillemor
  • Lördag so far: Träning med Lillemor, kaffe hos Andreas.

Ikväll blir det filmkväll i min ensamhet, blir nog nyaste Wallander filmen.

Tjarå,

Av Erika - 16 december 2009 18:13

  

Kofta: H&M


  

Tröja: Gina


  

Lacktights och Stövlar bars till både koftan och tröjan.

Av Erika - 14 december 2009 21:42

Ååå vad vi slet ont i gymmet ikväll jag och Lillemor. Vi körde ben och usch vad jobbigt men ack ändå så härligt det var! Ante aka Bårris var också på gymmet och slet ont  


Har kikat på Svenska hjältar galan, det är inte slut än och jag måste bara se klart det. Oj vad jag har fällt tårar! Vilka fantastiska och genuina människor det finns i bland oss! Diggade även galanssatsning om att så många svenskar som möjligt skall mmsa in ett leende till dem. Jag bidrog med mitt leende trots svällda ögon efter tårar.

     

Bidrog du med ett leende?   


Avslutar detta inlägg med en härlig Lusse bild på mina älskade syskonbarn Lily och Alex.

  

Av Erika - 13 december 2009 19:15

Puuuuh, vilket härligt träningspass jag och Lillemor körde ikväll på älskade Helex. Bröst och axlar stod på schemat   , vi kommer nog vara hyfsat mör de närmsta 2 dagarna. I morgon är det Ben som står på schemat. 


Vi knäppte super hotta bilder efter träningspasset.

  

Starka Lillemor flexar lite   


och så jag då med världens snyggaste min + att det ser ut som att jag är flintskallig. Ha, jag bjuder på den ja   

  


Usch vad "tanig" man har blivit det senaste året, har tappat så otroligt mycket. Lite deprimerande när man är på gymmet och inte alls orkar lika mycket längre. Men det ska det ju bli ändring på så inte är jag bitter inte    Jag ska kämpa på så jag får tillbaka mina " små bulor" igen.


  

Juli 2008.


Hej på er!


Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards