Erikas Vardag

Inlägg publicerade under kategorin Resor & äventyr

Av Erika - 28 juni 2013 08:28

Förra veckan åkte vi till Orsa Camping med husvagnen :) Vi stannade där i 4 dagar och dessvärre fick vi bara en soldag :(

Trots mycket regn så var det skönt att komma iväg på lite semester. Ebba trivdes som fisken i vattnet..bokstavligt talat ;) Det enda som var slitsamt var att hon hade fruktansvärt svårt att somna om kvällarna, hoppas på att det ger med sig framöver när hon känner sig "hemma" i husvagnen.

Här kommer ett axplock av bilder, mer bilder från Orsa kommer ikväll eller i morgon :)

#sommar #semester #orsa #orsacamping

Av Erika - 26 mars 2013 20:07

I helgen som var så åkte jag, Ebba och min mamma ner till min älskade Faster Anita som bor i Falun. Sist jag träffade henne var jag 13-14 år!! Vi pratar i telefon nästan varje veckan, men att vi ses så pass sällan är ju egentligen skandal. Men det får lov att bli ändring på det nu! :)

Vi hade en supermysig helg med god mat, mycket prat och gamla minnen och historier. Vi tog även en stadsrunda så vi fick se hur Falun ser ut, vilken mysig stad! :)

Av Erika - 9 september 2012 17:53

Nu är vi hemma igen efter en mysig helg hos min kusin Malin + familj på Frösön. Det var så otroligt roligt att få träffa min favvo kusin igen och hon har ju en underbar liten familj   Vi var in till Östersund en sväng igår, annars har vi bara varit hemma i deras fina lägenhet och tagit det piano vilket jag tycker var superskönt :)

Tusen tack Malin, Thomas och Alice för supergod mat, trevligt sällskap och för er gästfrihet. Hoppas att vi ses snart igen

Av Erika - 29 maj 2012 10:00

Ja i helgen var jag ju till Sthlm på tjejweekend med mamma och svägerskan Karin. Som vanligt har vi haft det otroligt roligt tillsammans med mycket skratt och flams :) Här kommer lite bilder ifrån vår helg.

Framme i sthlm på fredag eftermiddag, lunch på Tacobar.

Efter en hel eftermiddag spenderandes i affärer åt vi en sen middag på en restaurang granne med Centralbadet.

Vårt hotell låg vägg i vägg med en helt makalös godisaffär(vi bodde på Rica hotell som ligger alldeles vid Hötorget), så där handlade vi lite fredagsgotta såklart ;)

På lördag förmiddag åkte vi ut med båt till Fjäderholmarna som tillhör Stockholms skärgård. Där strosade vi omkring och njöt mest av naturen, en lunch vart det också på ett mysigt och lummigt ställe vid vattnet innan vi tog båten in till City igen.

Efter att ha gått lite i fler affärer på lördag eftermiddag så gick vi tillbaka till hotellet igen och tog en powernap. Senare på kvällen gick vi till Vapiano och åt middag.

På väg hem till hotellet igen köpte vi med oss kaffe och äppelpaj så vi hade någonting att smaska på till Eurovision. Vi hejjade fram Loreen till vinst, helt magiskt!! Å vilket jäkla liv det vart på Sthlms gator när hon vann :)

Hotellfrukost, det bästa som finns :)

Magen på söndan

På söndag förmiddag begav vi oss hemöver, stannade 2 ggr efter vägen för att äta glass och äta lunch. Hemresan kändes lång, det var nog bara för att det kändes tungt att sitta i en bil i flera timmar och gå miste om det vackra vädret.

Det vart inget mer shoppat för mig än ett par Nike sneakers och en ögonskugga från Make up store, man är väl inte direkt shoppingsugen när man ser ut som man gör just nu ;P

Tusen tack Mamma och Karin för i helgen, för alla skratt och bus :) och tack för att ni orkade med denna gravida kvinna som fick både ont i fötterna, svettades och kände sig yr emellanåt. Men nästa år är jag piggare och fit for fight :)

Av Erika - 9 maj 2012 20:31

Längtar till den 25:e maj för då gör jag, mamma och svägerskan Karin en favvo i repris och åker till Sthlm på en tjejhelg! Min andra svägerska Marina var med förra året men ska inte vara med i år så det är lite trist :(

Hur som helst så ska det bli underbart att få njuta av Sthlms härliga vår kryddat med shopping, god mat och en sjujäkla massa skratt

Några bilder från förra vårens sthlmstripp.

Åsså en bild på mig från förra året i maj. Tänk att få se ut sådär nu, sommarfräsch och smärt!!. Istället ser jag ut som blek pösmunk med alldeles för mycket celluliter. Men iofs så skulle jag inte vilja byta bort det mot någonting! För trots att mina välsvarvade ben, muskulösa armar, platta mage och släta hud är ett minne blott så bär jag på det bästa av allt som är så efterlängtat   Huvudsaken knodden mår bra där inne så är jag nöjd

Av Erika - 10 september 2011 09:59

I onsdags efter jobbet åkte jag till mammas nyinköpta stuga i Loböle. Vi åt Tacos, bastade, eldade i kaminen och satt oss i soffan med en kopp kaffe och pratade och skvallrade. Vi hade verkligen en supermysig kväll och jag är helt förälskad i hennes stuga. Det var så vackert där med utsikt över Stödesjön.

Här kommer lite bilder, tråkiga dock eftersom det spöregnade hela kvällen.

Alla träd ska dom ta bort i höst så att utsikten kommer fram mer.

Här ser man alla stugor. Den närmast är bastun och relaxrummet, sedan kommer vedboden, Friggeboden(gäststugan) och storstugan längst upp.  Kommer bli suuuper när dom tar bort alla träd!

Igår vart det AW med några kollegor, jag hade verkligen superkul! Jag avstod utgång dock så pappa skjutsade hem mig i natt vid halv 1 typ. Ville ju vara pigg tills idag eftersom det är JULIA och ERIKA dagen idag! :) Ja, jag och min brorsdotter Julia ska ha en heldag tillsammans vilket både hon och jag har sett fram emot :)

Återkommer med bilder i morgon från vår dag :)

Av Erika - 4 september 2011 13:54

Hemma igen efter 3 intensiva Kick-off dagar i Visby med företaget. Det har varit brist på sömn och lång resväg för oss i Sundsvall, men trots det har humöret varit på topp hos oss alla.

Jag har haft Otroooooligt roligt, skrattat som aldrig förr tror jag. Tack alla kollegor för dessa fantastiska dagar, ni är bara bäst!

Kom ihåg att klicka på de små bilderna så blir de större.

Redo för den stora middagen/festen. Tjejerna jag bodde med: Maria, Susanne och Hanna. Syns det att jag är lång?? :P

Tog inte med mig kameran på festen men det kanske var lika bra ;)

På hemvägen igår, grabbarna var lite trött tror jag.

Roligt som fasen med fest men nu ska det bli skönt att inleda en ny vecka med mycket träning och nyttigheter. Alkoholresterna måste rensas ut ut ut från kroppen!

Kram på er :)

Av Erika - 30 augusti 2011 12:17

Imorgon efter jobbet styr vi kosan mot Sthlm, för att på torsdag morgon åka på Kick-Off till Visby med hela företaget. Kommer hem till Svallet igen sent på lördagnatt så jag kommer nog vara hyffsat mör på söndan.

Hoppas på att få hinna se Visby mer än bara väggarna i ett konferensrum. Jag och mammma var till Visby sommaren 2007 och det är lätt den vackraste stad jag varit till i Sverige. Så jag håller tummarna för lite fritid så jag kan njuta av det vaqckra och fota lite.

Bilder från min och mammas Gotlandsvistelse. (Klicka för större bilder)

En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.