Erikas Vardag

Alla inlägg under juni 2011

Av Erika - 29 juni 2011 20:18

Härliga sommardagar med fuktande sol. Trist bara att sitta inne på ett kontor hela dagarna, pressat schema just nu även. Meeen, det är bara ca 3v kvar innan jag har semester så jag får så lov att hålla ut.


Idag på lunchen hann jag med att gå på Rummet en snabbis iaf. Fick med mig denna fina hem som nu pryder vår Garagevägg.

   

Leker med kameran för jämnan nu också, försöker lära mig alla 1000 inställningar men det går trögt. Jag får ge det lite tid bara så kommer jag nog på det tillslut. Övning ger färdighet!

     

Kram till er!


Av Erika - 27 juni 2011 18:27

Hej alla fina!

Ja på Midsommardagen var jag hem till Stöde för att umgås med fina Barndomsvänner och för att slå klackarna i taket på Viskansparken. Vi var hemma hos Sandra först, skrattade och roade oss åt gamla minnen   Viskansparken då? jaa jag hade ju superroligt såklart! Träffade vänner och bekanta som jag inte har sett på länge, pratade, skrattade, dansade, skvallrade och hade det bara så fantastiskt kul. Tusen tack alla fina vänner som gjorde kvällen till den bästa 


Och här kommer bilder från kvällen:

                                                       

Av Erika - 25 juni 2011 11:39

Här kommer bilder ifrån Midsommar som innefattade både lunch, middag, lekar, skattjakt för barnen samt skratt och bus i A&K:s stuga i Västanå. Vi hade alla en toppenmysig dag tillsammans :) Ikväll blir det Viskansparken med mina fina Barndomsvänner!


                                                                                     

Av Erika - 24 juni 2011 08:52

Smörgåstårtan är gjord så nu ska här bara packas sedan bär det iväg till Bror Ante + familjs stuga i Västanå utanför Njurunda. Vi kommer att ha en toppendag trots det trista vädret. 


Trevlig Midsommar allihopa!

   

Vincents nya låt är fasen inte så tokig ändå :)

Av Erika - 22 juni 2011 23:17

Yo Bros!  

Börjar inlägget med en gryyym låt, en av mina absoluta favoritartister Queens 2 kanske bästa låtar är med. En liten remix :) 


Gud så jag längtar till den 8:e Juli för då ska min älskade Sofie komma hit och bo hos mig. Sofie, jag och Ante ska gå på Gatufesten tillsammans då på fredan och min magkänsla säger mig att vi kommer att ha sjuukt roligt!  Förresten så går det inte att ha annat än roligt när vi 3 är tillsammans! 


Men innan dess så ser jag fram emot Midsommarafton tillsammans med Chrille Rille, mina bröder med familjer, svägerskan Karins bror med familj samt Chrilles syster + pojkvän. Jag ska leta fram lite lekar tills Aftonen äger rum, ingen Midsommar utan lekar vet ni väl ;)



På Midsommardagen styr jag kosan mot Stöde för lite förfest med mina kära barndomsvänner för att sedan inta Viskansparken där vi ska slå klackarna i taket!   ja, om vädret tillåter dvs!


Trevlig kväll hörrni!

En bukett av min favoritblomma Lilja pryder så vackert vårt köksbord. Hur kan man vara så galen i färska blommor? nästan det bästa jag vet!

Av Erika - 21 juni 2011 14:35

I'm Alive! Dock har jag legat stenad sedan i söndagseftermiddag. Började känna mig risig redan på fredagkväll men det gick över på lördan. Sen på söndan kom huvudvärken och febern och halsont ;( Har legat hela dagarna från i söndags fram till nu och jag är MYCKET bättre, känner inte av ett dyft i halsen längre :) Tack Kan Jang! Så imorgon blir det jobb, skönt! Har så jäkla ont i kroppen nu då jag legat dygnet runt ;(


Jag var iaf till Davve och Marinas stuga i Gussjön i lördags fram till söndagförmiddag och gissa om det var härligt? 


Jag spelade fotboll i flera timmar med Alex, vi hade så roligt :)

   

Sedan pysslade vi, åt god mat, käkade godis, såg på tecknat och spelade kort. En helt perfekt lödag alltså :)

                 

På söndagmorgon åkte vi ut med båten och fiskade. Jag och Davve fick en varsin fisk :) Härligt att komma ut på sjön och bara höra vågornas skvalpande mot båten och fåglarna som kvittrar.

          Tack för de fina dagarna Gussjön hörrni, det gör vi snart om!


I söndags var det ett år sedan som jag och Chrille förlovade oss och flyttade in i huset   Är jag pigg imorgon kväll så ska vi fira det med en god middag tillsammans. Han kommer hem från Norge i natt btw, som jag har längtat!


Nu blir det doffläge igen, den förbannade huvudvärken är envis!



 




Av Erika - 16 juni 2011 12:44

Kollar på väderprognosen för helgen och det ser dessvärre inge lovande ut. Ingen sol så långt ögat kan nå. Tråååk! Ingen sol = inge bad, inge grillning, inge målning ingenting!

Men däremot så blir det nog en och annan fisketur i helgen med Bror Davve uppe i Gussjön och som jag längtar! Är det något jag älskar så är det att fiska!!     SÅ jag tror att den här helgen kommer att bli toppen trots det dåliga vädret.


Men, jag vill ha mer sol och värme snart!!

   Jag och Jullis förra helgen ute på Stekpannan.

Av Erika - 15 juni 2011 20:29

Hey sugars!

Kan tala om att jag är helt slut i kolan. Hektiskt dag på jobbet + några timmars övertid på det. Käkade middag 19:30 ikväll, inte bra. 

Imorgon får det lov att bli ett gympass antingen på lunchen eller efter jobbet, enorfiner: I need you!


Fick spontanbesök av Sofia och Stefan ikväll iaf vilket var mycket uppskattat. Vi har inte setts på snart över ett halvår så det var ett kärt återseende. Tack för besöket hörrni, snart ses vi igen  



Avslutar med en betydelsefull och vacker låt. Chris skrev låten till sin blivande fru som var med i en bilolycka, hamnade i respirator (som några ville stänga av) men som nu har vaknat.

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards