Erikas Vardag

Alla inlägg under augusti 2011

Av Erika - 30 augusti 2011 12:17

Imorgon efter jobbet styr vi kosan mot Sthlm, för att på torsdag morgon åka på Kick-Off till Visby med hela företaget. Kommer hem till Svallet igen sent på lördagnatt så jag kommer nog vara hyffsat mör på söndan.


Hoppas på att få hinna se Visby mer än bara väggarna i ett konferensrum. Jag och mammma var till Visby sommaren 2007 och det är lätt den vackraste stad jag varit till i Sverige. Så jag håller tummarna för lite fritid så jag kan njuta av det vaqckra och fota lite.


Bilder från min och mammas Gotlandsvistelse. (Klicka för större bilder)


               




Av Erika - 29 augusti 2011 20:38

2st nya accessoarer som kommer att följa mig igenom hösten.



Ring

 


Armband


Gillar att bära accessoarer i guldimitation just på hösten, känns bara höstigt på något vis.


Av Erika - 28 augusti 2011 22:04

Förra veckan vart vi klar med målningen av huset. Finally! Här kommer före och efter bilder.


  Farstubron skall göras om helt och hållet, men det tar vi lite senare i höst eller till våren. Orkar inte ta tag i det nu på en gång.


      Verandan som ff är gul, skall rivas nästa vår. Vi skall bygga en veranda på baksidan istället: 


    Här kommer den nya verandan att byggas. Därför har vi monterat en verandadörr/balkongdörr i sommar. Vi kommer att kunna gå ut på den blivande verandan vrån vardagsrummet alltså. Vi har även satt upp en markis som ni ser. Jag valde vinrött då jag tycker att det går bra ihop med mörkgrått.

 


           

Ja, så vad tycker ni?

Av Erika - 27 augusti 2011 16:16

3 par nya skor som kommer att användas flitigt i höst. Till vardags och fest.


     

Köpte också en likadan kofta som jag har på bilden från inlägget i torsdags fast i grått.

   

Avslutar här med ett sjukt roligt klipp, tycker jag iaf ;)

Av Erika - 26 augusti 2011 14:15

De som känner mig väl vet att jag tänker otroligt mycket på det som har varit. Varför blev det så? varför gjorde jag så? varför sa han/hon så? kunde det ha blivit annorlunda om jag agerat annorlunda? Jag går aldrig oberörd ur en situation, jag tar med mig allt, bearbetar sönder det, känner mig tillfreds tillslut och lämnar det och är då ett uns starkare än vad jag var innan. Men jag släpper aldrig personen helt. På gott och ont.

 

Människor kommer och går i ens liv, det kan man aldrig komma ifrån. Det gör som oftast ont när någon kommer in och sedan går sin väg eller att man själv väljer att gå. Men det sköna med det hela är att jag, ju äldre jag har blivit kommit till en punkt att jag väljer att bevara de fina minnena jag haft tillsammans med just den personen istället för att bevara det som gjorde ont när banden klipptes. Förr var det tvärtom.

 

Många tycker att bryter man en vänskap eller dylikt så ska man glömma, ingenting ska finnas kvar. Men jag resonerar inte så. Minnen är något utav det finaste vi har, varför förtränga och glömma bort de fina minnena oavsett vilken person man har dem med? Baksidan av detta är dock såklart att man lätt kan börja sakna och tvivla på ens beslut man tog då. Var det egentligen så farligt? vi hade ju ändå väldigt roligt tillsammans. Det blir lätt att man förskönar det som varit, glömmer helt bort anledningen till varför det blev som det blev.

 

Just den balansen saknar jag, måste försöka finna ett sätt att hitta den så det inte stundtals blir för mycket grubbleri.

 

 

Varför skriver jag om det här undrar ni säkert. Jag vet inte?, det var bara någonting som jag satt och funderade o grubblade över just nu.

 

En gång grubblare, alltid en grubblare!.  

 

Av Erika - 25 augusti 2011 09:53

Brrr, tycker att det börjar bli höstkallt ute, tycker inte ni? Så idag åkte höstkängorna och en stickad tröja på.

   

Fortsätter det råa vädret i helgen inviger vi braskamninen i Vardagsrummet efter sommaruppehållet, hääärligt! Vi ska hämta ved hemma i Stöde efter jobbet idag så vi har för hela vintern :)

Av Erika - 24 augusti 2011 17:37

om 2 timmar står jag och Karin och Body Pumpar för glatta livet. Jag har alltid gillat Body Pump och kommer nog alltid att göra :) Skönt att vi börjat träna tillsammans jag och svägis, så mycket roligare att träna med någon än att träna själv.


Innan jag avslutar så måste jag visa denna krabat:

 

Chrilles farmor och farfar tittade ut genom köksfönstret en dag och där ute står en björnmamma med sin lilla björnunge(som är på bilden). De käkade maskrosor och mådde gott. Chrilles farmor och farfar hade kikat på dem genom fönstret i 3 timmar. Tror jag det,hade jag också gjort om jag fått se dom :)



Av Erika - 23 augusti 2011 22:00

Tisdagskvällen har bestått av:


Fika hos A&K. Cocosbollarna vart Idas favorit :) 

 


Det är inte bara faster som är populär bland kidsen. Cjille(som Elin säger) är rätt poppis han också ;)

 


Pysslat med en födelsedagspresent till min kära vän Emma som snart fyller 24 år. Än så länge är det hemligt vad det är, eftersom Emma läser min blogg ;)

 

Bakat så Chrille har något att bjuda på imorgon när hans bästa kompis Björn som bor i Övik kommer och hälsar på :)

   


Nu blire bingen så jag orkar med morgondagen.

Kram på er!

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards