Erikas Vardag

Alla inlägg under maj 2012

V30

Av Erika - 30 maj 2012 16:00

Idag går jag in i v30, herregud vad tiden går fort! Tänk, att snart är vårt hjärtegryn här hos oss..som vi längtar!!   


Undra vem h*n kommer att likna mest? stor chans är iaf att ongen är en liten tjockis eftersom både jag och C var bra nog stabbig när vi var små :) Å det är bra det, de ska ha en massa bebishull tycker jag :D


Jag:


Chrille:

   

Har försökt att lägga upp en video här på när krabaten lever rövare i magen, men det går inte..aaaargh :( Får försöka igen en annan dag!

Kram på er.

Av Erika - 29 maj 2012 10:00

Ja i helgen var jag ju till Sthlm på tjejweekend med mamma och svägerskan Karin. Som vanligt har vi haft det otroligt roligt tillsammans med mycket skratt och flams :) Här kommer lite bilder ifrån vår helg.


Framme i sthlm på fredag eftermiddag, lunch på Tacobar.

 



Efter en hel eftermiddag spenderandes i affärer åt vi en sen middag på en restaurang granne med Centralbadet.

           



Vårt hotell låg vägg i vägg med en helt makalös godisaffär(vi bodde på Rica hotell som ligger alldeles vid Hötorget), så där handlade vi lite fredagsgotta såklart ;)

   


På lördag förmiddag åkte vi ut med båt till Fjäderholmarna som tillhör Stockholms skärgård. Där strosade vi omkring och njöt mest av naturen, en lunch vart det också på ett mysigt och lummigt ställe vid vattnet innan vi tog båten in till City igen.

                                         

     


Efter att ha gått lite i fler affärer på lördag eftermiddag så gick vi tillbaka till hotellet igen och tog en powernap. Senare på kvällen gick vi till Vapiano och åt middag. 


 


   


På väg hem till hotellet igen köpte vi med oss kaffe och äppelpaj så vi hade någonting att smaska på till Eurovision. Vi hejjade fram Loreen till vinst, helt magiskt!! Å vilket jäkla liv det vart på Sthlms gator när hon vann :)

   


Hotellfrukost, det bästa som finns :)

 


Magen på söndan

 


På söndag förmiddag begav vi oss hemöver, stannade 2 ggr efter vägen för att äta glass och äta lunch. Hemresan kändes lång, det var nog bara för att det kändes tungt att sitta i en bil i flera timmar och gå miste om det vackra vädret.

   


Det vart inget mer shoppat för mig än ett par Nike sneakers och en ögonskugga från Make up store, man är väl inte direkt shoppingsugen när man ser ut som man gör just nu ;P

 


Tusen tack Mamma och Karin för i helgen, för alla skratt och bus :) och tack för att ni orkade med denna gravida kvinna som fick både ont i fötterna, svettades och kände sig yr emellanåt. Men nästa år är jag piggare och fit for fight :)

Av Erika - 23 maj 2012 20:29

Har haft finbesök av min kära vän Emma ikväll.

 

Hon hade köpt med sig Jordgubbar så vi tog en kvällsfika ute på altanen. Kaffe, jordgubbar och glass, guud så gott!

 


Tack för besöket Gumman, ses snart igen :)

Av Erika - 22 maj 2012 19:39

Ja jag har lovat er bilder på verandan som vi har byggt under 1 veckas tid nu(svärfar var hit förra helgen och hjälpte till med grundarbetet). Chrille har varit så otroligt duktig, han är flitig och händig min karl! och jag har knappt fått hjälpa till med nåt(han är lite väl överbeskyddande ibland min käre sambo ;P ) så det har känts sådär eftersom jag gärna vill vara med att hugga i och arbeta!


Före:

   


Och här är den:

       

Nästa gång Chrille kommer hem från jobb igen skall vi börja bygga räcke runt om. Senare är det tänkt att den delen av verandan som det är tak över, skall glasas in. Blommor, trädgårdsmöbler etc skall också inhandlas och donas med, men det blir under sommaren. Den gamla altanen som ni ser lite grann av på ovan bild skall rivas och det blir också under sommaren.


 

Allt sly man ser på denna bild bortanför den röda båtboden skall vi röja i sommar också så vi får mer havsutsikt. Vår granne arrenderar marken som all sly är på så därför är det fritt fram att röja bort allt det och eftersom vi är ung och frisk så har vi sagt att vi kan fixa det. :)


Likaså all denna sly också skall bort, så vi får se mer utav havet. Synd bara att Kubal på andra sidan förstör hela utsikten!



Avslutar inlägget med 2 härliga bilder ifrån vår trädgård. Vitsippor vid vår stenmur samt vårt vackra träd på gården som blommar så fint innan bladen slår ut.

   

Av Erika - 20 maj 2012 20:37

Karin(svägerskan) kom på den briljanta idén att försöka äta söndagsmiddag tillsammans när C är hemma ifrån Norge. Så idag slog vi slag i saken och premiäråt söndagsmiddag tillsammans här hemma hos oss :)


 


 


Vi åt grillat kött, ugnstekt potatis, sötpotatis + morötter, egengjord Tzatziki och sallad.

 


Till efterrätt vart det vaniljglass med noisette, rån och skogsbär.

 


Tack för idag hörrni  


       


Av Erika - 19 maj 2012 15:16

Snabb uppdatering då jag måste förbereda kvällens grillmiddag på vår nybyggda altan! :) Ni skall få se bilder på vårt projekt med altanen, hur långt vi har kommit osv. Det kommer i veckan :)


Jag och Chrille gjorde Birsta i morse, åt frukost på Charm och köpte en tröja till Chrille. Sedan gick vi lös på Babyproffsen till bäsen. Denna gång fick vi med oss en babysitter, blöjhink, täcke, skinnfäll, kudde och sängkläder. Ytterligare några saker att stryka från "att köpa" listan om än det är mycket kvar att inhandla!


Nä nu är det dags att förbereda potatisgratängen, på återseende fina läsare och tills dess: här kommer en liten dagens :)


      

V28

Av Erika - 17 maj 2012 18:52

Gick in i v28 igår och såhär stor är min mage nu.


 


Var till Barnmorskan i måndags och lyssnade på bebisens hjärta, mätte magen, tog prover och kollade blodtrycket. Allt såg bra ut :)


Jag fick även väga mig, första gången sedan inskrivningen. Jag höll på att få en chock när jag såg vikten. Jag har sedan inskrivningen gått upp 13kg och det är ju 12v kvar innan bebis är beräknad att kika ut. Hur kommer jag att se ut egentligen innan detta är klart? :( Känner mig allt annat än bekväm i denna kropp, magen älskar jag! Men resten, hövva :( Det är så ovant, är inte alls van att vara såhär "stor" överallt.


Men missförstå mig rätt, jag skulle verkligen inte byta bort det här mot någonting! Så det är bara att acceptera och åka med lixom, för det kommer ju något så älskat från första stund ur detta :)   

Av Erika - 14 maj 2012 20:55

Har bakat bröd nu ikväll, inget som jag gör så ofta. Dumt det eftersom det inte finns något bättre än nybakat!


 



16-20 st
1 pkt torrjäst
10-12 dl valfritt mjöl
1 tsk salt
1/2 dl
flytande margarin
2 msk sirap/socker/honung
5 dl ljummet vatten/mjölk
Blanda torrjästen med mjölet. Tillsätt övriga ingredienser.
Arbeta degen tills den börjar släppa från bunken.
Jäs med
plastpåse över bunken 30 minuter.
Dela degen i 2 delar. Rulla
varje del till en smal "limpa" (som när man gör småfralla). Dela varje "limpa" i
8-10 delar. Doppa ev. snittytan i sesamfrön.
Lägg bitarna på plåt,
tryck till en aning. Låt dem jäsa 30 minuter med bakduk
över.
Grädda i mitten av ugnen, 225 grader, 10 minuter

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards