Erikas Vardag

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Crossfit SM 2011 bilder

Av Erika - 16 oktober 2011 19:53

Jag har haft en superhelg i Sthlm! Dels har jag träffat 2 av mina nära vänner: Emma och Sofie. Jag sov fre-lör hos Emma och lör-sön hos Sofie. Jag bjöds på god mat, mycket skratt och det var verkligen ett kärt återseende.


      Emma och hennes bedårande dotter Novalie.


  Sofie och hennes söta mamma Karin som känns som en bonusmamma till mig. Har ju känt min bästa Sofie och hennes Mamma i mer än 18 år. :)


Nu över till Crossfit SM. Det var verkligen hur roligt som hellst att vara där och se alla tappra, starka och otroligt duktiga människor som tävlade. Jag åkte därifrån idag med mer inspiration gällande träning än någonsin. Jag är taggad! :)

2 st kändisar tävlade också, känner ni igen dessa 2 män? :)


Brorsan var imponerande! Han kämpade på så bra och klarade alla 3 delmoment, han var själv missnöjd med en del av det 2:a delmomentet. Men jag tyckte att han presterade på topp hela vägen igenom. Brorsan du är grym!!!


Brorsan i delmoment 1(på 8 min så många varv som möjligt. 1 varv= 8 Deadlifts(90kg), 8 Burpee-Boxjumps(60cm) :

         


Brorsan får lite Pepp-talk från frugan Karin och bästa polaren Chrille. 


Elin och Micke var också där och hejjade på brorsan :) 


Brorsan i delmoment 2( 3 min shuttle run. 1 min double-unders och maxvikt på 2 min med skivstång(vet inte vad lyftet heter? ):

           


Brorsan i delmoment 3(16-14-12-10 reps : Hang clean Thrusters 45 kg och Toes to bar):

             

Och såhär såg Antes hand ut efter han hade kört Toes to bar vilket ni ser att han utför hängandes ovan.

 

Brorsan kom på 52:a plats av bara svenskarna och på 72:a plats medräknade de ifrån andra länder av 153 st tävlande. Otroligt bra för att vara första gången han tävlade tycker jag!! :)


Nu ser jag fram emot nästa års Crossfit SM och vem vet, kanske är jag och Karin med och tävlar då också?   :P 









 
 
Ingen bild

kusse Elin

18 oktober 2011 12:31

Väldigt impad! Bra jobbat =) Ser sjukt tungt ut!!!
Jag känner igen ansiktena men vet inte vilka de är. Vad heter de?

Kramar

Erika

18 oktober 2011 16:09

Ja han var superduktig! Rennie Mirro och Karl Dyall :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 19 september 2013 21:27

Det blir inget mer bloggande. Trodde jag hade motivationen att börja igen men det tar upp alldeles för mycket värdefull tid. Jag vill tacka alla läsare för dom här åren. Vill ni fortsätta att följa mig finns jag på Instagram: erkis86 Kram till...

Av Erika - 30 augusti 2013 20:44


Im alive mina fina bloggläsare! Jag har sett att ni inte har givit upp hoppet om mig ännu. Jag ska försöka göra ett seriöst lyft här nu, ny bloggdesign och miiinst ett blogginlägg om dagen, låter det bra? Jag bjuder på senaste veckornas instagrambild...

Av Erika - 2 juli 2013 21:55

I eftermiddags åkte jag o Ebbis in till stan och myste med min underbara vän Emma. Fikade skagenmacka som vanligt ;) och sedan vart det mjukglass och bus i vängåvanparken. Jag älskar spontana fikadejter ...

Av Erika - 28 juni 2013 08:28

Förra veckan åkte vi till Orsa Camping med husvagnen :) Vi stannade där i 4 dagar och dessvärre fick vi bara en soldag :( Trots mycket regn så var det skönt att komma iväg på lite semester. Ebba trivdes som fisken i vattnet..bokstavligt talat ;) De...

Av Erika - 5 juni 2013 08:15

Lite bilder från vår utflykt till Norra berget för 2 veckor sedan. Vad är väl bättre än att spendera underbar tid med familjen? <3                     ...

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards