Erikas Vardag

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Erika - 29 oktober 2012 20:13

En liten uppdate gällande Ebba vore på sin plats nu när hon är 3 månader, mest för min egen skull :)

 


  • Väger 7,5kg och är 61cm lång
  • Har storlek 62-68 i kläder
  • Skrattar och flinar för fullt
  • Ammas men får också tillägg(2 flaskor per dag) då min mjölk inte räcker till, glupsk tjej ;)
  • Sover hela nätterna. Somnar mellan 21-22 och vaknar mellan 8-10
  • Älskar att bada och duscha
  • Sover middag ca 3ggr per dag
  • har rullat från mage till rygg 1 gång
  • Är stark i nacken, håller upp nacken mest hela tiden när hon ligger på mage
  • Älskar att stå! När vi sitter i soffan och håller i henne vill hon stå, hon orkar stå i ca 1-2 minuter, sedan tar hon en vilopaus innan hon står igen :)
  • Har upptäckt sina händer, dom ska in i munnen eller så leker hon med händerna(som man ser på kortet ovan)

   

Av Erika - 29 oktober 2012 18:18

Höstgardiner till vardagsrum och kök från Jotex. Så nu är det höstigt burrigt här hemma. Sorry för tråkig mobilbild men har inte tid att fota med systemkaneran, har en kaka i ugnen som jag måste passa :-)

Av Erika - 29 oktober 2012 10:39

Jag mailade personaen på Slink-Inn igår kväll. Slink-Inn är ett ställe här i stan för uteliggare och missbrukare. Dit får de komma och duscha, äta ett mål mat, få rena kläder och värma sig när kylan biter. Jag mailade och frågade om de ville ta emot koftor, vinterjackor, övriga kläder och hygienartiklar från mig och de ville dom mer än gärna. Så jag ska åka dit med allt idag.

   


Kläder som jag inte använder kommer till nytta och 200kr som jag köpt hygienartiklar till dem för istället för att slösa det på något annat onödigt. Inte mycket för mig men väldigt mycket för dom!

ALLA KAN VI GÖRA NÅGOT!   

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards