Erikas Vardag

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Your workout is my Warmup!

Av Erika - 9 november 2011 21:12

Tja alla fina läsare!

Nu är fröken Utterberg mör i kroppen. Jag och Karin drog till Ego Alnö ikväll och körde ett ihopsnickrat Crossfitpass som jag har kört med brorsan en gång förut. Fyyyy f*n vad jobbigt det var, som alltid när man tränar Crossfit. Men jobbigt ska det vara, mår du illa och känner dig svimfärdig under tiden så har du lyckats ;) Så Your workout is my Warmup kan man säga med värdighet när man tränar Crossfit ;)

 


Vi började med Roddintervaller:

1600m

3min vila

1200m

2 min vila

800m

1 min vila

400 m


   


Sedan prövade vi att göra några Toes to Bars men vi är inte riktigt där än :) Så vi körde fällkniven(en magövning) i 1 minut istället.


Sedan körde vi Burpees + Cetlebellslyft i 6 min nonstop

1 burpee

1 Cetlebell lyft

2 Burpee

2 Cetlebell lyft

osv osv, man ökar med 1 hela tiden alltså.


Sedan avslutade vi passet med Plankan med viktökning.

5x 30 sekunder.

1:a plankan utan vikt

2:a plankan + 10kg

3:e plankan + 12 kg

4:e plankan + 14kg

5:e plankan + 16 kg.


och såhär snygg är man efter ett svettigt och grisigt jä*la Crosfitpass.

 

Inte alls så fager alltså ;) Men man går inte på gymmet för att se snygg ut medan man tränar, man går dit för att köra skiten ur sig! :)


Och kvällens bästa träningslåt under rodden för mig vart helt klart:

Jäklar vad energi jag får av denna!


Nu är det snart dax att krypa till kojs, jag är slut som artist :)

Kram på er!

 
 
Elin Parment

Elin Parment

11 november 2011 13:14

Tack så mycket ! Jag älskar att ha rött hår. Har ju haft det tidigare.. men nu är jag tillbaka och stormtrivs! Hoppas allt är bra med dig! Kram

http://doyathang

Erika

11 november 2011 22:48

Jaa du passar verkligen superbra i det! :) kram kram

 
Kakis

Kakis

13 november 2011 00:02

Längtar till nästa träningspass. Surt att du ska bort i veckan:-(

Tack för igår, toppenmysigt!!!

Puss Kakan

http://kakansdiary.blogspot.com

Erika

13 november 2011 14:09

Ja värdelöst att jag är borta, men vad göra? :( Tack själv, hade så kuul :D P&K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 19 september 2013 21:27

Det blir inget mer bloggande. Trodde jag hade motivationen att börja igen men det tar upp alldeles för mycket värdefull tid. Jag vill tacka alla läsare för dom här åren. Vill ni fortsätta att följa mig finns jag på Instagram: erkis86 Kram till...

Av Erika - 30 augusti 2013 20:44


Im alive mina fina bloggläsare! Jag har sett att ni inte har givit upp hoppet om mig ännu. Jag ska försöka göra ett seriöst lyft här nu, ny bloggdesign och miiinst ett blogginlägg om dagen, låter det bra? Jag bjuder på senaste veckornas instagrambild...

Av Erika - 2 juli 2013 21:55

I eftermiddags åkte jag o Ebbis in till stan och myste med min underbara vän Emma. Fikade skagenmacka som vanligt ;) och sedan vart det mjukglass och bus i vängåvanparken. Jag älskar spontana fikadejter ...

Av Erika - 28 juni 2013 08:28

Förra veckan åkte vi till Orsa Camping med husvagnen :) Vi stannade där i 4 dagar och dessvärre fick vi bara en soldag :( Trots mycket regn så var det skönt att komma iväg på lite semester. Ebba trivdes som fisken i vattnet..bokstavligt talat ;) De...

Av Erika - 5 juni 2013 08:15

Lite bilder från vår utflykt till Norra berget för 2 veckor sedan. Vad är väl bättre än att spendera underbar tid med familjen? <3                     ...

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards