Erikas Vardag

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Erika - 9 januari 2011 09:58

Grattis älskade bror på din 30-års dag!

 


Ja du Davve, tänk att du fyller 30 år idag, vad tiden går fort! Vi har otroligt många minnen tillsammans du och jag. Både roliga och mindre roliga.

 


En vacker dag ska du få igen för:

  • Den gången du kastade omogna och stenhårda plommon i aschlet på mig när jag var liten så jag vart täckt med blåmärken.
  • Den gången du lurade i mig att mamma och pappa inte var mina riktiga föräldrar utan det var våra läskiga grannar Alvar och Edit som var det.
  •  De gångerna du skrämde livet ur mig innan jag skulle sova genom att säga att Quase Modo skulle komma och ta mig.
  • Den gången du tvingade på mig hockeyskydd och lurade in mig i hockeymålet på vår gård för att jag skulle vara målvakt och så pepprade du på mig med slagskott.
  • De gångerna du övertalade mig att åka cross med dig och du lovade att köra lugnt, men när jag väl hade satt mig på crossen så körde du som en dåre och vägrade att släppa av mig fast jag grinade och skrek som en idiot.

 


Men du har ju inte bara varit taskig mot mig :) Du har även tagit hand om mig, lärt mig saker och skyddat din lillasyster väl genom åren. 

Det var ju du som:

  • lärde mig att skjuta riktigt giftiga skott i Fotboll
  • Lärde mig att kasta frisbee
  • Lärde mig att skjuta slagskott i hockey
  • Lekte bollen i burken med mig när jag hade tråkigt
  • Gjorde egna radioprogram tillsammans med mig som vi spelade in på kassett
  • Sprang vid sidan om mig och peppade mig hela vägen alla de gånger som jag tävlade och sprang Öknerundan samt mycket mycket mer.

 


Bättre bröder än de 2 som jag har kan man inte ha, ni är och har alltid varit mina Idoler. Tack för att du finns Davve!  Jag hoppas att du får en alldeles fantastisk Födelsedag idag, vi kommer och firar den tillsammans med dig.

Jag älskar dig!

 

Kram/ Lillsyrran.

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards