Erikas Vardag

Alla inlägg under augusti 2011

Av Erika - 11 augusti 2011 17:06

Har haft besök av min älsklingskusin Mala-Tedese(Malin) och hennes Thomas och Alice. Så underbart att ses igen, längtar efter Malin otroligt då och då så när vi väl träffas är det ju såå roligt!

Tack för idag och snart ses vi igen :)

Bästa kusin Malin och söta Alice som här gräver efter guld ;)

Sötfisen :)

Av Erika - 11 augusti 2011 13:32

Igår checkade vi in på First Hotell Strand inne i stan, just för att komma hemifrån en stund. Vi käkade sen lunch på 1891, käkade middag på Jops och slappade på rummet.

Härligt med hotellfrulle i morse, lyx!

Knäppte 3 kort, så jag har inte mycket att bjuda er på. Vi hade det awesome iaf!

Lunch på 1891

Kingsize bed på rummet

Innan middagen. Den ärmlösa blusen är från Lindex

Snart väntas besök av min älskade kusin Malin och hennes familj

Av Erika - 10 augusti 2011 09:35

Har besök av lilla söta mor. Igår åt vi got mat och ett glas vin till det. Kollade på film, spelade Buzz och tog en promenad nedanför oss vid vattnet.

Nu skall vi ut och måla, sista väggen på huset!!! I eftermiddag tar jag och Chrille in på hotell inne i stan. För att koppla av, koppla bort allt arbete hemma.

Tack lilla mamma för besöket och för att du vill hjälpa oss med målningen.

Av Erika - 9 augusti 2011 00:06

Lampa på plats ovan köksbordet.

Matchar med dem vi har i fönstret.

Av Erika - 8 augusti 2011 20:28

Ikväll besteg jag Södra Berget igen, men denna gång med min andra Svägerska Marina.

Marina var suuuperduktig och fick en tid på 07:48 tror jag och min tid vart 08:29, så jag fick nästan en minut bättre denna gång.

Morris på väg ner från helvetes backen.

Men detta var sista gången jag besteg Södra. Det ska vara roligt att träna annars är det ingen mening man håller på. Det är inte roligt att gå upp för Södra. Inte det minsta roligt faktiskt. Så jag håller mig nog till styrketräning, promenader och jogging ja som jag tycker är KUL! :)

Bye bye Södra, ses aldrig mer!

Av Erika - 7 augusti 2011 10:53

Nu har jag bara 1 veckas semester kvar, paniiiik! Det har gått så fort och det enda vi har gjort är att arbeta här hemma i princip så jag känner mig allt annat än utvilad. Men det måste ju göras så vi har inte haft så mycket till val.

Igår tog jag en paus ifrån allt arbete iaf och åkte ut till Birsta och fikade med min fina vän Emma.V Så härligt att tanka på med ny vän-energi   Se snart igen vännen!

På kvällen kom Chrilles syster och hennes sambo hit och käkade middag med oss och kollade på film. En lugn och skön lördagkväll, det behövdes!  Vi käkade Älgstek, en god sallad till det samt olika såser och röror. Mumma!

Nu ska jag ut och måla igen, otippat? håll tummarna för att det inte börjar regna bara!

Av Erika - 5 augusti 2011 16:00

Pga. regn och rusk så har vi tagit paus från målningen av huset och har pysslat på inne istället. Idag har vi Äntligen satt upp en "hallmöbel" så våra gäster (inklusive oss själva) kan hänga av sig ordentligt.

Före:

Efter:

Vi har även gjort 3st Elementskydd idag. Istället för att köpa färdiga i Trä som vi har på övervåningen som för övrigt är snordyr så har vi gjort egna i tyg. Smart då man kan byta tyg efter behag :)Varför vi vill täcka över elementen är för att de är så gräsliga och dessutom hänger de fruktansvärt snett, värre än lutande tornet i Pisa.

Först spikade vi ihop virke som agerar ramar:

Sen häftade vi fast tyget i ramarna:

Och till sist monterade vi fast öglor på undersidan av blombrädorna och krokar i ramarna:

Resultatet då? Ja här kommer före och efterbilder såklart :)

Nu är det dax för mig att röra på stelkroppen lite, dax för en lååååång promenad. Trevlig helg :)

Av Erika - 4 augusti 2011 09:52

Hej söta ni!

I början av semestern bytte vi ut de sista fönstren i huset och satte in en Balkongdörr. Nu har vi listat klart runt fönstren, monterat blombrädor, hängt upp gardin och pyntat med blommor. Så fint vart det :)

Slänger in en förebild igen för er som inte sett den.

Efter:

Gardinkappan jag beställde till fönstret och balkongdörren var dock för kort så jag måste beställa en till. Så just nu hänger den bara över fönstret, inte balkongdörren också.

Kvar att göra vid fönstren i Vardagrummet nu är att göra egna Elementskydd för att täcka de fula elementen. Bilder på det kommer när jag gjort klart dem.

Nya Kuddöverdrag fick det ockå bli. Så ut med det Turkosa och in med Lila :)

De färger jag har nu i Vardagsum och Kök om vi ser till väggar, möbler, tavlor, kuddar, lyktor och dukar är Svart, Vitt, Grått, Ljusrosa och Lila. Mycket färger? Ja kanske men de går ihop otroligt bra. Fler bilder på kök och Vrum kommer inom kort!

En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.