Erikas Vardag

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Rubrik saknas

Av Erika - 26 augusti 2011 14:15

De som känner mig väl vet att jag tänker otroligt mycket på det som har varit. Varför blev det så? varför gjorde jag så? varför sa han/hon så? kunde det ha blivit annorlunda om jag agerat annorlunda? Jag går aldrig oberörd ur en situation, jag tar med mig allt, bearbetar sönder det, känner mig tillfreds tillslut och lämnar det och är då ett uns starkare än vad jag var innan. Men jag släpper aldrig personen helt. På gott och ont.

 

Människor kommer och går i ens liv, det kan man aldrig komma ifrån. Det gör som oftast ont när någon kommer in och sedan går sin väg eller att man själv väljer att gå. Men det sköna med det hela är att jag, ju äldre jag har blivit kommit till en punkt att jag väljer att bevara de fina minnena jag haft tillsammans med just den personen istället för att bevara det som gjorde ont när banden klipptes. Förr var det tvärtom.

 

Många tycker att bryter man en vänskap eller dylikt så ska man glömma, ingenting ska finnas kvar. Men jag resonerar inte så. Minnen är något utav det finaste vi har, varför förtränga och glömma bort de fina minnena oavsett vilken person man har dem med? Baksidan av detta är dock såklart att man lätt kan börja sakna och tvivla på ens beslut man tog då. Var det egentligen så farligt? vi hade ju ändå väldigt roligt tillsammans. Det blir lätt att man förskönar det som varit, glömmer helt bort anledningen till varför det blev som det blev.

 

Just den balansen saknar jag, måste försöka finna ett sätt att hitta den så det inte stundtals blir för mycket grubbleri.

 

 

Varför skriver jag om det här undrar ni säkert. Jag vet inte?, det var bara någonting som jag satt och funderade o grubblade över just nu.

 

En gång grubblare, alltid en grubblare!.  

 

 
 
Ingen bild

sofie

26 augusti 2011 21:12

Jätte bra att ha såna tankar som du har :) Men grubbla inte för mycket :) Men vart har du köpt koftan du har på kortet och när är den köpt? Tror du den finns kvar?

Erika

26 augusti 2011 22:02

Ingen fara, det gör jag inte :) Den är köpt nyligen på Gina Tricot så jag tror säkert att den finns kvar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 19 september 2013 21:27

Det blir inget mer bloggande. Trodde jag hade motivationen att börja igen men det tar upp alldeles för mycket värdefull tid. Jag vill tacka alla läsare för dom här åren. Vill ni fortsätta att följa mig finns jag på Instagram: erkis86 Kram till...

Av Erika - 30 augusti 2013 20:44


Im alive mina fina bloggläsare! Jag har sett att ni inte har givit upp hoppet om mig ännu. Jag ska försöka göra ett seriöst lyft här nu, ny bloggdesign och miiinst ett blogginlägg om dagen, låter det bra? Jag bjuder på senaste veckornas instagrambild...

Av Erika - 2 juli 2013 21:55

I eftermiddags åkte jag o Ebbis in till stan och myste med min underbara vän Emma. Fikade skagenmacka som vanligt ;) och sedan vart det mjukglass och bus i vängåvanparken. Jag älskar spontana fikadejter ...

Av Erika - 28 juni 2013 08:28

Förra veckan åkte vi till Orsa Camping med husvagnen :) Vi stannade där i 4 dagar och dessvärre fick vi bara en soldag :( Trots mycket regn så var det skönt att komma iväg på lite semester. Ebba trivdes som fisken i vattnet..bokstavligt talat ;) De...

Av Erika - 5 juni 2013 08:15

Lite bilder från vår utflykt till Norra berget för 2 veckor sedan. Vad är väl bättre än att spendera underbar tid med familjen? <3                     ...

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards