Erikas Vardag

Alla inlägg under mars 2011

Av Erika - 18 mars 2011 09:21

När jag läste upp dikten för Ida på dopet, så fick jag efteråt ett armband av prästen. Ett armband som kallas Frälsarkransen.


Armbandet har kommit att betyda något för mig, så jag bär det dagligen och kommer så att göra för all evighet trots att det inte är världens vackraste. Men det blir vackert av dess betydelse.

    


Varje Pärla står för något fint, här kan ni se vad:


Gudspärlan

Den gyllene pärlan påminner om att det finns någon som alltid är med och som vakar över oss. Den är Frälsarkransens början och slut, ursprung och mål.


Tystnadspärlorna

Sex avlånga pärlor manar till tystnad. En möjlighet att stänga av det som stör. När vi närmar oss det eviga är vi på en plats där orden inte behövs.


Jagpärlan

Den pärlemorskimrande lilla pärlan riktar tanken inåt, till den vi är när yttre roller skalas bort.


Doppärlan

Den vita pärlan manar oss att våga börja om på nytt. Den rymmer dopets löfte om obegränsad nåd och förlåtelse. Det är aldrig för sent.


Ökenpärlan

Den sandbruna pärlan symboliserar motgångar, stunder då livet ter sig som en öken. Men att acceptera svårigheter är ett steg mot att besegra dem.


Bekymmerslöshetspärlan

Den himmelsblå pärlan är livets rastplats. Där i lugnet närs livslust och livsmod. Här får vi vara utan att göra. Här finns inga krav. Njut.


Kärlekspärlorna

Alla liv rymmer kärlek, de människor vi älskar och de som älskar oss. Kärlekspärlorna är två. Att älska är livets stora, flödande gåva.


Hemlighetspärlorna

Tre små vita pärlor rymmer hjärtats innersta hemligheter. De som vi inte pratar med någon om, eller de som vi inte ännu har ord för.


Nattens Pärla

Den svarta pärlan står för livets tyngsta och mörkaste stunder. Men, för att uppleva dagen måste man utstå natten.


Uppståndelsepärlan

Den vita pärlan står för godhetens seger över ondskan. För hoppet som övervinner oro och rädsla. Den vill frid och ljus.


3

Av Erika - 17 mars 2011 21:32

Tack sötisar för hjälpen med val av skor. Nummer 3 fick flest röster så dom får det bli då :)


Idag fick jag äran att träna med brorsan och Fredde på lunchen. Grymt att få träna med rutinerade så man fick smaka på lite mer pain än vanligt i kroppen :) hela nästa vecka ska jag få vara med och köra Crossfit med dom på lunchen och det ser jag fram emot. För er som inte vet vad crossfit är så kan ni spana in brorsans träningsblogg där han lägger upp videoklipp dagligen. Här hittar ni hans träningsblogg.


Imorgon kommer min fina Emmsa hit och stannar kvar tills på söndag. Vi ska b.la gå på Bio, åka till Härnösand för lite shopping, äta goda middagar, skratta och ha roligt!


Take Care!



Av Erika - 16 mars 2011 16:29

Har sån beslutångest över vilka Sneakers jag ska köpa. Därför tänkte jag att ni skall få äran att välja åt mig :) Skriv gärna en kommentar med vilket nummer, den sko som får flest röster blir det :D


  


  


  


  


...

Av Erika - 14 mars 2011 15:10

Hello Sugarpies.

Börjar inlägget med ett bra citat:

   


Jag har en fullspäckad vecka framför mig som innefattar förutom jobb, mestadels träning men också lite vänmys! Fredagskvällen skulle ha ägt rum på Aveny med Emma för att njuta av Hoffmaestros gung, men det blir ingenting. Jag känner mig inte alls taggad till att festa och dessutom så blir det bra nog av den varan nästa helg. Då är det nämligen afterwork med jobbet på fredan, Italiensk Afton och på lördan blir det födelsedagsmiddag på Oscar för älskade Sofie som fyller 25 år. Iofs ska jag ta det väldigt piano då, men ändå.


Min vecka, man ska hålla sig sysselsatt! :)


  • Måndag: Karateträning
  • Tisdag: Gym + Löpträning
  • Onsdag: Gym, Karateträning och middag med bästa Eva
  • Torsdag: Jägarutbildning
  • Fredag: Gym + Löpträning, Hoffmaestro på Aveny
  • Lördag: Middag och Bio med bästa Emma
  • Söndag: Gymträning + Löpträning

Ha det bra så länge och stressa inte ihjäl er, jag försöker så gott det går att inte göra det heller.

Tjarå!


Av Erika - 12 mars 2011 07:53

Ååå så kul vi hade på Vin & Spelkvällen här hemma igår :) Vi käkade biteline pizza till middag och kladdkaka till efterrätt, satt fint det :) Vi spelade Med andra ord, Buzz och hade en Musikquizz, alla var riktigt bra på buzz så jag hade hård konkurrens..vart riktigt arg när jag torskade :P


Jag, Jessica, Sara och Robert åkte in till stan lite senare och tog en drink på Invito och sedan drog vi brudar vidare till Oscar för att dansa lite. Sara och Fredrik var så jäklans snäll som skjutsade hem mig så jag slapp ta taxi, gulle er <3 Här kommer bilder från kvällen :) :

                                         


Av Erika - 11 mars 2011 08:24

Jaaaa vad glad jag är att jag klarade jägarprovet igår!   Känns som att jag är 10kg lättare nu då jag har gått runt och varit så ängslig över att jag skulle kugga. Nu är det bara de roliga kvar, skjutprovet. i söndags var jag och brorsan och provskjöt lite och attans vad roligt det var!


     

Jag och brorsan när vi skjöt lerduvor, sommaren 2007 . Här var man inte van att hålla i en bössa.


Ser fram emot kvällen som skall spenderas hemma hos mig med mina kollegor som sagt! I morgon blir det en fika på stan med barndomsvännen Ante och kanske en tripp till Stöde, det visar sig.


Trevlig helg allihopa.



Av Erika - 9 mars 2011 19:41

På fredag efter jobbet ska jag och min nygamla jobbgrupp åka hem till mig för en Vin och Spelkväll som är planerad sedan länge. Vi ska käka tillsammans, spela sällskapsspel, dricka lite vin och bara ha det så himla roligt som bara vi kan ha :)


Bl.a Dessa fina tjejer kommer hit på fredag :)  fattas på bilden gör halva jobbgruppen.


Trevlig kväll allihopa.

Av Erika - 8 mars 2011 21:07

När jag öppnade min mailbox i måndags morse möttes jag av ett mail tillsammans med en bifogad låt ifrån en vän. Inte ett långt mail, men ett mail och en låt som gjorde hela min dag. Låten går numer på repeat i lurarna, 24/7.

Jag är så otroligt tacksam för de vänner jag har runt i kring mig   



"Lyssnar på denna låt och önskar jag hade röst, då skulle jag sjunga den för dig så du förstår hur Bra du är. Tro aldrig Erika att du är något annat än perfekt!"


Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards