Erikas Vardag

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Erika - 5 mars 2011 21:21

Det blir ett långt inlägg det här med mycket bilder och videoklipp :)


Dopet var fantastiskt vackert. Ida var så glad hela tiden! Det gick bra att hålla talet, dock så bröt jag ihop en kort sekund när jag kollade på Karin och såg att hon grät. Men jag hämtade igen det och lyckades att genomföra hela talet tillslut. Här är talet:


Kära Ida,

Så kom du till världen en vacker sommareftermiddag, likt en solstråle som lyser upp vår dag. En dag som vi alltid kommer att minnas med glädje och fira tillsammans med dig.

 

Du lilla hjärtat, charmar mig med ditt leende och redan så härliga utstrålning. När jag ser in i dina livfulla ögon, känner jag en oerhörd stolthet att just jag är faster till dig.

 Ida, du får mig att komma ihåg livets mening och vad det innebär, när jag ser dina små små fötter och händer, när jag stryker dina söta lena kinder, känner din doft och när jag hör dina lugna andetag.

 

Jag kommer att följa dina framgångar genom livet med stolthet och glädje, berömma dig för det du åstadkommer.  Jag kommer också att följa dina misstag och de hinder du möter, alltid då kommer jag att gå ett steg bakom dig och vara beredd på att ta emot dig när du faller och hjälpa dig upp igen. Alltid kommer jag att finnas här som din faster och vän, oavsett vad du gör och vilka vägar du än väljer att gå.

 

Ida, Den biten av mitt hjärta, du tagit utav mig kan aldrig ges tillbaka den tillhör bara dig.


Julia och Elin framförde en sång:


 

Lite bilder från dopet: 

 

                                   


Nu ikväll har Ante varit här på middag och lite vin :)

 

Som vanligt så har han och jag härjat loss som bara vi kan.

OBS!! Ni som inte umgås med oss flitigt kanske inte förstår sig på vår humor. Trolltyg i Tomteskogen är en av våra favoriter och kör därför de replikerna relativt ofta. Här kommer 2 störda videoklipp från ikväll, håll tillgodo! :P

Smörj kråset sa ja!!! :P


 



 

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards