Erikas Vardag

Alla inlägg under mars 2009

Av Erika - 18 mars 2009 17:09

Igår efter jobbet mötte jag upp min söta Eva på stan, vi tog en mysfika på Waynes.

Supermysigt att få träffa Evan igen, tack gummsan för igår!! <3

Nu är det bara Styrman kvar som jag måste försöka hinna träffa, Stybbe..jag har inte glömt bort dig!!


När jag kom hem på kvällen bakade jag världens godaste bröd som Kakan tipsat om.


HONUNGSBRÖD (1 bröd)
2 1/2 dl rågmjöl
2 1/2 dl fullkornsdinkelmjöl
4 dl vetemjöl
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
5 dl filmjölk
1 dl flytande honung
1 dl sötmandel


Sätt ugnen på 175 grader Smörj en avlång brödform, ca 2 liter Blanda alla torra ingredienser väl i en bunke. Tillsätt fil, honung och hackad sötmandel. Fyll upp formen med smeten, mjöla lätt och grädda längst ner i ugnen 1 tim och 20 min. Täck med folie efter halva tiden. Ta ut brödet och låt vila ett par minuter. Stjälp upp och låt svalna.

Av Erika - 16 mars 2009 21:54

På Onsdag får jag äntligen krama om min underbara pojkvän igen. Jag längtar så in i norden så ni kan aldrig förstå.

 

Chrille, om du bara visste hur lycklig jag verkligen är över att jag har dig. Du är det bästa som hänt mig. <3

Av Erika - 16 mars 2009 07:31

God morgon alla läsare.

Har utlovat fler bilder på håret, en kommer nu och några till kommer kanske ikväll.


Syns det att jag trivs med mitt nya Hår? :)



Av Erika - 15 mars 2009 15:24

Måste tipsa er om detta slingmedel:

Den högra förpackningen, världens bästa slingmedel. Färgen blir Alltid hur bra som helst!!


Ja så ett paket Mood, en slinghetta och en hårtvätt senare så är det entligen klart då:

Oj så ovant det känns!

Av Erika - 15 mars 2009 09:27

Hade en mysig dag igår.

Åkte och hämtade Alex och tog med han på Alnöbadet

Det vart mest lek med båtarna i vattnet :)

 


Sedan åkte jag och Alex på Max och åt hamburgare och strips, det var uppskattat :) och så vart det en sväng på Ica Maxi och där köpte vi Lördagsgodis och en glass till Alex.


Sedan var jag hemma hos Marina & David hela dagen och kvällen.


Medans Marina lagade gomat så höll jag på att jäklas med mitt löshår, sydde ihop hår och sydde fast clips.

Jag färgade mitt hår också, meeen såklart så vart det inte alls samm färg som låshåret *morr* så nu måste jag dra i slingor i det idag och hoppas på att det blir bättre. Aldrig ska det gå bra!!


På kvällen när kidsen hade somnat kikade vi på Melodifestivalen och åt gotta! Vad f*n var det för låt som vann då? herre gud!!!


Förhoppningsvis får ni se bilder ikväll när jag satt i löshåret..

kram






Av Erika - 13 mars 2009 19:01

Yoo!

Fredagens:

Jag var duktig i morse :) Åkte ner till ego och tränade innan jobb, det är fasen värt en klapp på axeln :)


Annars då? jooo snart så blir man långhårig då, närmare bestämt imorrn kväll kanske? 

Ja visst, jag har beställt löshår och det låg och väntade innanför dörren nu när jag kom hem, vilken lycka!!

Ska ha med clips denna gång, så jag kan ta av mig håret när jag duschar och så.


Ska försöka sy fast clipsen i morrn då tänkte jag :) så jag lägger ut bilder här imorgon kväll så får ni se hur det blev :)


Nej, nu ska jag åka och lägga mig i kärringgrillen, så jag får lite färg tills i Imorgon, för då ska jag ta med mig min brorsson Alex på Alnöbadet :)

Av Erika - 12 mars 2009 20:10

Snart är det helg, åååå vad jag längtar. Blir ett kort inlägg för jag måste bege mig ut på en kvällsprommis nu.


Tänkte tipsa om en supergod maträtt som jag lagade ikväll. Fick receptet av en kollega.

Tråkigt att bilden blev crap bara, den är tagen med mobilkameran.

 

Kyckling med ris och Jordnötssås. 

Jordnötssås:

1 ½ dl Kokosmjölk

½ msk Röd Currypasta

½ dl Jordnätssmör

1 msk Lime

½ msk Thai fisksås

1 tsk socker

1 dl vatten 

Av Erika - 12 mars 2009 07:22

Oj, jag såg inte fören nu att jag blivit utmanad av Mari :)



Tre jobb jag har haft: Kundservice-support på Telenor, (Livassistent)Kundservice-support på Skandia. Administratör på Söderberg & Partners <<-där arbetar jag nu.

Tre platser jag har bott på: Ånge, Stöde och Sundsvall.

Tre saker jag gillar att se på TV: Spårlöst, The Hills och Den arga snickarn.

Tre favoriträtter: Laxfiléer med klyftpotatis, Kyckling med Bulgur, thai-mat.

Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu: Där älsklingen är, Thailand såklart! på Spa.

Tre personer jag utmanar: Kakan, Sofie.G och Lövan.

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards