Erikas Vardag

Alla inlägg under november 2008

Av Erika - 19 november 2008 21:12

Ååå idag har jag saknat Chrille nåt så otroligt mycket. Men snart är det helg och då får jag träffa honom igen.

<3

Av Erika - 18 november 2008 17:43

Fick en OTROLIG gåva av Sara idag. Vi pratade om hår i fredags och jag sa att jag har fått så torrt och livlöst hår. Sara sa då att hon hade lite frisörprodukter över hemma som stod och dammade så hon skulle ta med sig hårinpackning till mig.


Det här kom hon med till mig idag:

2 flaskor KEUNE schampo

2 Burkar KEUNE hårinpackning 


1 spiraling spray gel, Matrix(hjälper håret att stå emot fukt och frissighet) 

1 Bodifying spray gel, Matrix(skapar volym)


1 förpackn(innehåller 10st små dosapplikationer)Intensiv ceramidbehandling, Matrix (för skadat hår) 


Tror ni jag blev glad? wooohoo :)

Hon är ju bara FÖR snäll söta Sara, tusen tusen tack vännen :)

Nu ska mitt hår bli fiiint och det är tack vare Sarisen!! :)

Av Erika - 17 november 2008 20:01

Söta Mamma har varit här och hjälpt mig att tapetsera hallen. Givetvis så räckte inte tapeten, så nu är halva hallen otapetserad *typiskt* så jag måste beställa mer tapeter.


Men jag ser ett ljus i tunneln iaf, snart blir min skabbiga hall en fiiiin och fräsch hall. Har försökt att knäppa bilder men det är supersvårt då tapeten är en skimrande tapet så gör den sig inte så bra på bild.

Men jag visar en före och 2 efterbilder 


Före(huvva vad hemskt):



Efter:




Tapeten i närbild:


Av Erika - 16 november 2008 21:27

Nu är jag hemma efter en helg i Övik hos hjärtat.


I fredags blev det Sushi lunch med söta Sara, mm så gott det var :)


Jag och Chrille har inte gjort så mycket i helgen, vi åt ute igår kväll men i övrigt så har vi bara kikat på film och busat..helt otroligt vad roligt jag kan ha med han, vi kan toka oss tillsammans och skratta tills vi håller på att kissa på oss :)



Tog Chrilles bil till Sundsvall, skönt att slippa åka buss! Chrille ska ner till Oskarshamn och jobba i veckan så han behöver inte bilen och till helgen åker jag upp till han igen..så det var ju perfekt att jag kunde ta snygg saaben :)


Imorgon kommer Mamma hit och hjälper mig att tapetsera i hallen, weeee :) Bilder kommer imorgon kväll. Hej så länge.

Av Erika - 14 november 2008 06:07

Å så trött jag är :( Men idag är det Fredag vilket innebär fredagskjol/klänning på jobbet, äta ute på lunchen och att det är dax att få träffa hjärtat igen.


Blir en mörk-marinblå koftklänning idag

Ska äta Sushi till lunch med Maria och Sara från jobbet :)

Kl 16 går bussen mot Övik, 2½ senare får jag kramas med min pojkvän. 

Av Erika - 13 november 2008 20:43

Nu har jag lite hemma-spa.

Har gjort en egen hårinpackning som ger fukt och glans till torrt hår.

1 Advokado

3dl Majonäs

Har du extra torrt hår, tillsätt 2msk Olja.


Mosa advokadon med en gaffel, rör ner majonäsen och oljan, massera i röran i håret och vira sedan in håret i en varm handduk. Låt verka i 20 min. Skölj sedan ur håret och tvätta det som vanligt med schampo och balsam. Klart!!


Har precis masserat in det i håret, får se om det blir succé eller ej :)


Ska peela kroppen om en stund och därefter fixa naglarna. Åååå så fin jag ska bli ;P


Fick ett lustigt mms av min Chrille förut, Piggade upp lite..även fast det är en bild på mig som han har "gjort om" ;) Du är för söt tokisen min :)


Enjoy!


Av Erika - 13 november 2008 06:45

Jag känner mig som världens äckligaste människa.


Jag har fått jättetorr hy(får det alltid framåt vintern)

Jag har fått jättetorrt och livlöst hår

Jag har fått utslag/eksem på ena låret som klias nåt så förbannat(har aldrig haft utslag/eksem förut)

Jag har fått ömtåliga fula naglar

Jag är blek


Bläääääääääääääääää. Men det är väl en värdslig sak kanske ni tycker, men inte jag.


Så när jag kommer hem ifrån träningen ikväll så ska jag:

Först åka och sola

Peela hela kroppen och smörja in huden med lite babyolja.

Göra en egen hårinpackning

Göra en egen anisktsmask

Noppa ögonbryn

Måla och fila naglarna


Sen är förhoppningsvis denna lilla "jag är ful och äcklig-perioden" borta ur världen.

Ajöken!

Av Erika - 11 november 2008 19:02

Ja under årens lopp händer det en hel del saker, inte minst när det gäller t.ex frisyrer.


Vid ett flertal tillfällen har ett antal personer tjatat på mig att dom vill se foton på hur jag såg ut förr. Jag har alltid kommit på en nödlögn om att alla mina kort brann upp i samband med en lägenhetsbrand för en herrans massa år sedan. Men nu har det kommit fram att det bara är en lögn. jäklar!!


Så vad göra? jag är väl nu så illa tvungen att visa dom, så förhoppningsvis slipper jag höra ert tjat from nu!


Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards