Erikas Vardag

Alla inlägg under juli 2012

Av Erika - 20 juli 2012 23:11

Har köpt lite godis till håret, använder endast frisörprodukter till håret sedan ca 1 år tillbaka just av den anledningen att jag har så tunt och dålig kvalla på håret, så det var lixom time att göra något åt det. Jag färgade och klippte alltid mitt hår själv förut men det slutade jag också med för ca 1 år sedan. Numer går jag bara till Carro på JESS som får ta hand om det lilla hår jag har :)


 

Har kört Lanza schampo+balsam länge men eftersom jag har Kérastase hårinpackning så tänker jag testa även shampo + balsam från dem. Än så länge är jag nöjd! 


Håret säger mycket om en person tyker jag, därför är det så jäkla värt det och viktigt att ta hand om det ordentligt!


Kram på er.

Av Erika - 19 juli 2012 20:11

Hejsan alla fina läsare.

Vi har haft svärföräldrarna här på besök sedan i tisdags så vi har haft fullt upp. Förutom att de har hjälpt oss med lite småfix här hemma dessa dagar så har vi även hunnit med att luncha ute på Hamnstugan här ute på Alnö och gjort Birsta.

De åkte hem i morse så då tog vi vårt pick och pack och åkte ut till min Storebror Ante m fam stuga i Västanå.

   


Vi tog en promenad ner till Stekpannan(en badplats) och tog oss ett dopp i sjön vilket var fantastiskt skönt. Så himla härligt för mig att ligga i vattnet ett tag och slippa känna tyngden av stormagen :)

 


Resten av dagen och eftermiddagen myste vi på uppe i stugan bara med god mat, surr, lek och solning :)

         


Nu är vi hemma igen så jag ska nog lägga mig i soffan och slöa. Jag är sjukt trött efter dessa varma dagar men framförallt pga. brist av sömn. Sover otroligt dåligt då jag ligger så oskönt med denna stormage och + att jag får kliva upp ca 5-6 ggr per natt för att kissa :S


Håll tummarna snälla att bebisen vill kika ut snart!

Kram på er.

     

     




V37

Av Erika - 17 juli 2012 21:22

Idag går jag in i graviditetsvecka 37 och det firade jag med ett besök hos Barnmorskan. :) Alla värden och mått var bra och bebisen är nu helt fixerad, redo att möta världen snart!


Dock trodde hon att vi skulle ses om 2 veckor igen när det är dax fär nästa koll, attans tänkte jag eftersom vi vill att ongen skall komma ut NUUUUU! :)


 


Fina söta lilla liv, nu vill vi inte vänta längre. Kan du inte komma ut till oss så att vi får hålla om dig och beundra dig i timtal?  

Av Erika - 15 juli 2012 15:57

Idag har hela min familj(inte mamma) firat min brorsdotter Ida som fyller 2 år idag!   

Av mig och Chrille fick hon ett badpool, som inte bara hon vart glad över utan hennes storasyrror Julia och Elin jublade också glatt när de såg vad det var :D Nu hoppas vi bara på fint väder snart så att kidsen kan inviga poolen!


 

Tack för gott fika Ante och Kakan och tack hela familjen för idag :)


Av Erika - 14 juli 2012 11:06

Veckan har gått i familjens tecken. Först kräftskiva med min familj här hemma i tisdags och i torsdags åkte vi upp till min storebror Davve och Marinas stuga och hälsade på.(glömde såklart att knäppa bilder, det vart en enda på Lily :) )


De har renoverat om i stugan och det vart så sagolikt fint!! Jättemysigt verkligen så nästa sommar kommer vi nog att hälsa på där en hel del och mysa på bara :)


Igår vart det spontanmiddag hos min andra bror Ante med familj. Solen kikade fram på eftermiddagen  så vi åt grillat samt efterrätt ute på verandan, hur underbart?

 

Efterrättsbak! Supergoda blåbärsbakelser :)


 


 

Kojlek. Chrille byggde en koja åt Elin och Ida :P



Jag är så lyckligt lottad som har en sån fin familj. Familjen är verkligen allt! Så kom ihåg alla där ute att ta vara på varandra inom familjen, för dom är det bästa ni har   




Av Erika - 13 juli 2012 12:25

Kikar på bilder från förra sommaren. Nedan tog jag på Gotland/Visby, då var det sol och värme. Nu är det bara regn och rusk :(


 


Nu ska vi åka in till stan och äta en god lunch och jag skall kolla efter ett par nya glasögon.

Kram på er!


Av Erika - 13 juli 2012 11:41

Sallad och Jordgubbar ifrån vårt trädgårdsland. Kan det bli bättre?


 


Av Erika - 10 juli 2012 20:45

Har haft fullt upp hela dagen och kvällen. Hela förmiddagen var jag och fotade när min kollega Helena och hennes Nicklas gifte sig. De var så himla fina och hade en jättefin mottagning. Ska gå igenom bilderna i veckan och slänger upp något smakprov här! :)


När jag kom hem förberedde jag och Chrille för kräftskiva(Chrille har tagit hem 6kg Havskräftor ifrån Norge). Jag bakade västerbottenpaj och gjorde egen Aioli och yoghurt dill röra! :) Vid kl 16 anlände mina bröder + fam och pappa och vid 20 snåret ca åkte de hem. Så här har det varit full rulle med god mat, efterrätt, skratt glada pigga barn som har röjt runt som vildar här :)

 

Tack för idag familjen och tack Helena och Nicklas för att jag fick föreviga er stora dag!

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards