Erikas Vardag

Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

lite till bebis

Av Erika - 11 juni 2012 20:11

Hej fina läsare.

Jag fick ett önskemål för ett tag sedan av en läsare att lägga ut bilder på vad vi har köpt till bebisen och berätta vart vi köpt grejerna. Det är ju så otroligt mycket så vet inte om jag orkar ta kort på precis allting men här kommer en bråkdel av det som vi har inhandlat till bebis.


Barnvagn, Emmaljunga(köpt begagnad). Kudden i vagnen är inhandlad på Ikea och örngottet från Babyproffsen. Det ligger en fårskinnsfäll i vagnen också som dock inte syns, den köpte jag på Babyproffsen.

     


Bilbarnstol Brio, köpt på Barnens hus. 

 


Skötväska med skötbädd, värmefack för nappflaska, blöjfack mm, köpt på Barnens hus.

 


Sängkläder, salva, oljor, ersättning mm (inhandlat på Babyproffsen, Ikea och Ica)

 

 
 
Ingen bild

Kakis

11 juni 2012 21:25

Oj vad mycket ni köpt! Sådär duktiga har nog vi aldrig varit, haha. När Jullis föddes hade vi inte ens hunnit köpa bilstol så vi fick låna en för att ta oss hem från BB;-)

Jag kom på en grej du måste köpa- amningsinlägg, på Apoteket! Klarar man sig definitivt inte utan!!

P & k

Erika

11 juni 2012 21:40

Amningsinlägg är redan inhandlat Kakis! :D

 
Ingen bild

M

12 juni 2012 18:58

Fin vagn :) Köpte själv en beg liggvagn men ny sittvagn :) Smart att ha ersättning hemma, det hade inte jag och min amning sket sig helt. Har inte haft mat åt nån av min barn, åt 2:an rann det inte ens till :(

Erika

12 juni 2012 20:13

Tack, vi är jättenöjd med den..den är i ett sånt himla fint skick! Ja jag tänkte att det är bra att ha hemma ifall amningen inte kommer igång :)

 
Ingen bild

M

12 juni 2012 20:53

jaaa, det finns ju jättefina på blocket och jag prioriterade en ny sittvagn eftersom jag går mycket och använder den dagligen och man har den flera år :-) ja, till nr 2 hade jag allt hemma och det var tur :-) Bättre att ge om man känner sig osäker, av stress kan det ju även bli helt blockerat och båda mina har överlevt den farliga vällingen, ingen av dom är överviktig som det varnas så mycket för ;)

Erika

13 juni 2012 07:27

Ja just, det var ju ingen dum idé att köpa en ny sittvagn för jag förstår att det blir en hel del promenader :) Ja jag har hört det att stress kan blockera, så det är ju inte omöjligt att det blir så i början för jag kan tänka mig att man är väldigt uppstressad första tiden eftersom allt är så nytt? jag hoppas dock att allt kommer att flyta på! :)

 
Ingen bild

M

13 juni 2012 17:08

Såklart det kommer flyta :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 19 september 2013 21:27

Det blir inget mer bloggande. Trodde jag hade motivationen att börja igen men det tar upp alldeles för mycket värdefull tid. Jag vill tacka alla läsare för dom här åren. Vill ni fortsätta att följa mig finns jag på Instagram: erkis86 Kram till...

Av Erika - 30 augusti 2013 20:44


Im alive mina fina bloggläsare! Jag har sett att ni inte har givit upp hoppet om mig ännu. Jag ska försöka göra ett seriöst lyft här nu, ny bloggdesign och miiinst ett blogginlägg om dagen, låter det bra? Jag bjuder på senaste veckornas instagrambild...

Av Erika - 2 juli 2013 21:55

I eftermiddags åkte jag o Ebbis in till stan och myste med min underbara vän Emma. Fikade skagenmacka som vanligt ;) och sedan vart det mjukglass och bus i vängåvanparken. Jag älskar spontana fikadejter ...

Av Erika - 28 juni 2013 08:28

Förra veckan åkte vi till Orsa Camping med husvagnen :) Vi stannade där i 4 dagar och dessvärre fick vi bara en soldag :( Trots mycket regn så var det skönt att komma iväg på lite semester. Ebba trivdes som fisken i vattnet..bokstavligt talat ;) De...

Av Erika - 5 juni 2013 08:15

Lite bilder från vår utflykt till Norra berget för 2 veckor sedan. Vad är väl bättre än att spendera underbar tid med familjen? <3                     ...

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards