Erikas Vardag

Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

sista april och första maj

Av Erika - 1 maj 2012 17:07

Jag har haft en fantastisk sista april pch första maj trots att min äkta hälft inte är hemma.


Sista april


Efter en hel dags arbete åkte jag hem till Storebror Ante, Karin och barnen för grillning och samkväm. Pappa kom också förbi vilket alltid är lika roligt :)

 

Brorsan. 


         

Älskade lilla Ida som är ett charmtroll utan dess like!


 

Fina Elin eller Lilll-Egge som jag ofta säger. Men nu är hon inte så liten längre, vart tar tiden vägen?    


   

Och fina Jullis som är en riktig stortjej nu   


   

Vackra blommor som jag köpte med mig.


   

Efter en supergod grillmiddag så gick vi upp till Fotbollsplanen här på Ön, där hade idrottsföreningen anordnat fiskedamm och lite andra aktiviteter för barnen. Vi sprang på min andra svägerska Marina och älskade syskonbarnen Alex och Lily där uppe också vilket var himla kul. Älskar att umgås och träffa familjen så ofta det bara går   


När vi kom hem var det dags för kiden att kojsa så jag passade på att krypa ner en stund med Julia och Elin, som fick ligga i A&K:s säng och se på Tv en liten stund innan John Blund. Jag sa till Julia att lägga handen på min mage för att känna om bebisen sparkade. Lyckat nog så sparkade den till rejält några gånger, rätt på Jullis hand och gissa om Jullis tyckte det var häftigt och helt otroligt?   


Sedan vart det Kortspel för hela slanten ute på verandan, Plump!

 

Som ni ser så ägde jag ;)


Å jäklar vad roligt vi hade(som vanligt när vi hänger) vi skrattade, stojjade och tokade oss som bara vi kan och attsingen vad härligt det var! :)


      

         

      

Jag åkte hem strax efter kl 22 och somnade som en klubbad säl kan jag säga :) Tack hörrni för en fantastisk kväll igår!


Första maj


Idag har jag haft besök av min vän Emma och hennes dotter Novalie.

       


Medan Novalie sov ute i vagnen passade vi på att lapa sol, fika och prata massor ute i friska luften.

Innan det var dags för dem att åka vidare så gjorde jag lite lunch åt oss som vi åt tillsammans. Så mysigt att ni kom, tack för idag :)


   

   


Resten av dagen har jag spenderat ute i solen och planterat Jordgubbar har jag gjort! Innan Chrille åkte tillbaka till Norge så gjorde vi iordning ett liiitet trädgårdsland. Förutom Jordgubbar har jag sått morötter, rädisor, sallad, sockerärtor och rödbetor. Ska bli roligt när de börjar växa upp :)


Innan: En rutten liten "uteplats"

 


Efter, ett litet härligt trädgårdsland :)

 


Slängde nyss ihop en snabb "tager vad man haver" middag för att slippa anstränga mig..idag är nämligen en sån dag som jag har försökt att göra av med så lite energi som möjligt :)Man behöver det ibland!

 

Ni som aldrig har provat äta Matvete, gört! Suuupergott är det :)


Nu ska jag lägga mig på soffan och läsa en tidning och kanske slumra till en stund, härligt med lite ledighet :)  


  

 
 
Ingen bild

Erika S

1 maj 2012 19:40

Ni är en sån fin familj och du är så fin med magen! :-)

Kram från Erika på Tjärnberget ;-)

Erika

1 maj 2012 21:18

Tusen tack fina Erika! Kramar till dig :)

 
Maria

Maria

5 maj 2012 20:49

Vad kul att se dig idag gums! och du strålar!! Så fin med magen.. Kram <3

http://vitgladiolus.blogg.se

Erika

5 maj 2012 22:59

Men tack detsamma vännen, blev så varm i hjärtat när jag träffade er :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 19 september 2013 21:27

Det blir inget mer bloggande. Trodde jag hade motivationen att börja igen men det tar upp alldeles för mycket värdefull tid. Jag vill tacka alla läsare för dom här åren. Vill ni fortsätta att följa mig finns jag på Instagram: erkis86 Kram till...

Av Erika - 30 augusti 2013 20:44


Im alive mina fina bloggläsare! Jag har sett att ni inte har givit upp hoppet om mig ännu. Jag ska försöka göra ett seriöst lyft här nu, ny bloggdesign och miiinst ett blogginlägg om dagen, låter det bra? Jag bjuder på senaste veckornas instagrambild...

Av Erika - 2 juli 2013 21:55

I eftermiddags åkte jag o Ebbis in till stan och myste med min underbara vän Emma. Fikade skagenmacka som vanligt ;) och sedan vart det mjukglass och bus i vängåvanparken. Jag älskar spontana fikadejter ...

Av Erika - 28 juni 2013 08:28

Förra veckan åkte vi till Orsa Camping med husvagnen :) Vi stannade där i 4 dagar och dessvärre fick vi bara en soldag :( Trots mycket regn så var det skönt att komma iväg på lite semester. Ebba trivdes som fisken i vattnet..bokstavligt talat ;) De...

Av Erika - 5 juni 2013 08:15

Lite bilder från vår utflykt till Norra berget för 2 veckor sedan. Vad är väl bättre än att spendera underbar tid med familjen? <3                     ...

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards