Erikas Vardag

Alla inlägg under juni 2011

Av Erika - 14 juni 2011 21:08

Ikväll hr jag haft min fina vän Emma här på besök! Vi har käkat middag tillsammans och diggat massor av musik, just like old times :) Hann med att hälsa på A&K en sväng och när vi kom hem hit igen så fotade jag Emma lite.


Tack för idag Emmsan, du är värdefull!

           

Av Erika - 12 juni 2011 17:14

I morse blåste jag ut till A&K:s stuga och badade med A&K och kidsen på Stekpannan. Gud så varmt och skönt det var i vattnet!

Dock så vart vädret sämre nästan på en gång så då fick det bli lunch och fika uppe i stugan istället. Här kommer bilder från dagen:

Egge nybadad och flurig i håret :) 


    Lilla söta Ida charmade som vanligt :) 

   

 

Chefen :)

  Gladskit!! :) 


 

 

Brorsan gick lös med motorsågen :) 


Ante och Kakan roade sig med lite pilkastning, vem vann? ;)


 

Lillasyster och Storebror, lika Retarded som vanligt :P 


Tack för en mojjsig dag hörrni!



Av Erika - 11 juni 2011 15:50

Hallå gott folk.

Vilken värme, så jäkla skönt!


På förmiddagen var jag på Äppellunda här på Ön och kollade på när min älskade brorsdotter Julia spelade sin premieärmatch i Fotboll. Liten börjar bli stor  

Faktiskt så började det klia rejält i mina fotbollsnerver..kanske ska söka upp ett korpenlag och börja lira lite på skoj igen?

 


     


De förlorade matchen men de var så duktiga så! Jättekul att få vara med och kolla   Jag och brorsan höll på att förgås av värmen men man ska väl inte klaga över detta vackra väder!


Jullis värmer upp innan matchen.  

Efter matchen gick vi ner på Ö-grillen och tog en burgare vilket var välbehövligt. Är det nåt jag är dålig på när det är varmt så är det att både äta och dricka.

     

Snygga brorsan!


Resten av dagen har jag spenderat ute, lapat sol och läst en bok. Målningen av huset får vänta, orkar inte jäklas på med det i denna hetta för då flyter jag bort.

Istället ska jag köra igång grillen snart och grilla Lax, sjukt gott! En kall till det så kan man inte få det bättre!

_________________________

Syrenträden har börjat blomma hos oss så givetvis fick några kvistar följa med in och stråla på köksbordet :)

   

På återseende :)

Av Erika - 10 juni 2011 21:31

Ja ibland är verkligen livet som en gungbräda, det går upp och ner. Konstigt vore det väl annars. Ibland försummar man de man har, det är lätt att bara se brister i allt när det känn tungt istället för att se möjligheter och allt det fina & vackra.


 

Men som oftast börjar man tillslut tänka klart, tar sig igenom det tunga och jobbiga. Börjar uppskatta det runt i kring igen och tur är väl det.


Ingen kan sia om framtiden, men jag har en känsla av att min kommer att bli fantastisk.



Av Erika - 9 juni 2011 17:47

Det gick trögt för mig och brorsan igår på Rådsjursjakten. Inte ett enda Rådjur fick vi se, så bättre Jaktlycka nästa gång! :)

 

     

Idag har jag firat Kusin Erik som tog Studenten :) När Hysterin lagt sig uppe på Rygginstitutet där de gick ut så åkte vi ner på Jops och åt middag tillsammans. Jag, kusin Erik och hans tjej Danielle, kusin Elin, moster Harriet och Mamma. 


  Jag och älskade mamma



 

   

 

 

 

 

Tack för en trevlig dag hörrni och ett stort Grattis Erik på Examensdagen!





Av Erika - 8 juni 2011 15:21

Store-Bröderna i hela världen, ja dom 2 har jag.   

 

Av Erika - 7 juni 2011 18:51

Idag efter jobbet hämtade jag upp 2 små söta troll på dagis, Alex och Lily :)

Jag var barnvakt i någon timme så vi åt middag tillsammans och Glass ute i det fina vädret  vart det också såklart!

     


Efter glasspausen tog vi på oss lite varmare kläder(mina stooora tröjor) och begav oss till hästhagen, Alex och Lily fick åka skottkärra dit :) Tyvärr så var hästarna inne i stallet så vi kunde inte mata och klappa dem denna gång.

 

När vi kom hem igen så lekte vi Kurragömma och Kull, oj oj oj vad vi skrattade och hade skoj :)

Lily letar efter Alex .. 


och hittar honom tillslut


Alex letar Lily..


Tittut, här var hon :) 


Här upptäcker Alex mig bakom mitt gömställe :) 


Tack för idag småfisar!!   

Nu har jag precis kommit hem ifrån en svettig joggingtur och skall packa och göra mig iordning. Jag ska sova hos Davve & Marina inatt för imorgon bitti bär det av tiiidigt till Stöde för mig och Davve då vi ska jaga Rådjur! :)


Hörs & Ses!



Av Erika - 7 juni 2011 07:27

Då var långhelgen över och inte är jag nå piggare för det. Vi har slitit med att måla huset i princip hela helgen och det känns både i kropp och knopp. Vi har iaf under all målning hunnit få besök av både bror Ante, Kakan och barnen, brorsan Davve, Chrilles Moster och hennes man samt svägerskan(Chrilles syster) och hennes kille. Besök gillar vi   

........

    

Måste gratta Simon till vinsten av Big Brother! Han var absolut en värdig vinnare. För 4 somrar sedan satt faktiskt Simon med mig på min balkong där vi sjöng Takidas Curly Sue tillsammans hela natten, skrattade och flamsade. Ganska lustigt va?

........

Imorgon är det dax för Rådjursjakt med bror Davve och gissa om jag ser fram emot det? så håll tummarna för oss att vi får skjuta.


Kram på er!


Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards