Erikas Vardag

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Erika - 25 september 2010 18:21

God kväll kära läsare.

Min dag har bestått av besök av nära och kära och massa målning i hallen.


På förmiddagen fick jag besök av min kollega och kära vän Maria och hennes smågryn Stina och Klara. Vi fikade, busade och surrade vilket var väldigt trevligt :) Stina hade ritat en teckning till mig också, den hänger på kylskåpsdörren nu :D

 

Söta Maria


 

Söta Klara


 

Söta Stina


Det märks att Stina och Klara börjar "känna" mig nu för nu har vi träffats några gånger. De är så gulliga och inte ett dugg blyg emot mig längre :D


   

Lite bus :)


På eftermiddagen när jag målade för fullt så knackade det på dörren, då var det min älskade mamma som kom och överraskade och gissa om jag vart glad? :) Strax därefter kom Bror David, Maria och Lily också, såå mysigt att ha halva familjen samlad för en fika :)

 

(här får ni en liten glimt också på hur köket ser ut just nu innan renovering)


Ja så var det målningen då. Jag har målat lister runt toalettdörren samt ytterdörren och så har jag målat väggen vid trappen ner till källaren.


Före:

 


Efter:

 


Och så väggen, före:

 


Efter:

 

I morgon ska jag ge mig på undersidan av trappen som ni ser på den här bilden. Kvar sedan att göra i hallen:

  • måla spaljén som ni ser vid trappen här på bilden ovan
  • Måla källartrappen och trappräcket
  • Måla alla väggar i hallen som inte är målade ännu
  • Byta toalettdörr och dörren till kontoret(det är den dörren som syns på bilden ovan)
  • Måla taket
  • Byta Golv

Så det är lite pyssel kvar i hallen men jag ser inte det som jobbigt, det är roligt att måla för det blir ju sån skillnad! :)


Nu är det inte långt kvar tills vi startar renoveringen av köket heller, i mitten av oktober levereras köket och då kommer snickarna, weeehoo!

Nu blir det soffhäng och ett glas rött, jag har tankat hem en dramafilm som jag ska se ikväll, man måste ju passa på att se dramafilmer medan Chrille är i Norge, han hatar nämligen drama ;P

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards