Erikas Vardag

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Erika - 19 september 2010 17:54

Jaaa ni ser ju rubriken, Äntligen :) eller äntligen ska jag väl inte säga, vi har ju bara hållit på med den i ca 1 vecka så jag tycker vi har varit rätt så snabb och flitiga ändå med tanke på vilket jävla jobb det var med den.


Ja men före då:

 


 


 

   


Efter:

     


Som ni ser så har vi rivit bort en liten vägg och en spaljé som var nere vid trappen, tagit bort heltäckningsmattan på trappen, slipat, målat den vit, satt fast "halkskydd" målat tak, väggar, lister samt satt dit nya lister. Nu är det bara fönstret kvar som ni ser, vi har inte fått det än så därför har vi inte kunnat bytt det, men det är på G :)


 

Såhär såg det ut när jag tvättade taket i trappen. Det är inrökt i det här huset så nu när vi renoverar är vi jättenoga att tvätta alla ytor med Fasadtvätt sedan grundmålar vi med Nikotinspärr. Det ni ser i taket här är Inrökt Nikotin som lossnat så snällt när jag sprutade dit fasadtvätt!


 

Men trots att jag tvättade det noga så satt det ändå mycket Nikotin kvar. Här ser ni ju skillnaden i färg när Chrille står och grundar med Nikotinspärr.


Nå, vad tycker ni nu då om våran Makeover, är det godkänt?

__________________________________________________
_________

Innan vi slutförde vårt arbete med trappen idag så hjälpte jag brorsan i morse att ta upp båten för i år. Och det gick ju som på räls! Rena barnleken alltså, eller hur brorsan? :)

 


 

Jag stod i vattnen med fiskestövlarna och tog emot Båten när Ante kom puttrandes in emot land med den.


 

Like a Glove! :)


Nu blir det lite kaffe efter allt slit här hemma, hörs då!

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards