Erikas Vardag

Inlägg publicerade under kategorin Resor & äventyr

Av Erika - 14 juni 2010 17:59

Igår kväll kom vi hem från en 4 dagars vistelse nere i Viken - Helsingborg. Det var superroligt att få träffa Moster + fam igen men nu är det skönt att vara hemma igen. Dels för att jag är vidrigt sjuk och dels för att flyttlasset till vårt hus går till helgen.

KLICKA För större bilder.

Jag och mamma hade det supermysigtr på tåget ner till Helsingborg. Mamma kände även en ur tågpersonalen så vi fick gratis Kaffe, bulla, vin och choklad :)

På torsdan när vi kom fram så strosade vi först omkring med moster Kerstin i den lilla byn Viken där de bor. Vi kilade in på ett fik och åt frukost också innan vi begav oss hem till deras hus igen.

Vi åkte över en sväng med färja till Danmark(Helsingör)också på torsdan och gick runt i Kronborg Slott i flera timmar. Det var så mäktigt och otroligt intressant :)

Det vart en  tidig kväll på torsdan eftersom jag och mamma knappt hade sovit någonting på natt tåget.

På fredan samlades vi i kyrkan då min kusin Carro gick ut 1:an.

Tobbe, Max och Maggan(Som också var på besök hos moster) mamma och Jag i kyrkan.

På eftermiddagen strosade vi omkring inne i Helsingborg och chillade, tog det piano mao :)

På kvällen vart det gomiddag hemma och kortspel, vi spelade Plump och hade så jäkla roligt. Ja..vi spårade ju ut som vanligt ;)

på lördan hämtade vi upp min kusin Elin(som bor i Lund) och sedan for vi till Gekås-Ullared!! Jag orkade dock inte gå runt där överallt eftersom jag var sjuk :( handlade lite grejer iaf.

Igår spenderade vi hela dagen med att åka flyg samt tåg.

Summan av kardemumman är iaf att vi har haft en jättebra helg som har varit väldigt innehållsrik.

Nu bara måste jag fortsätta att kurera mig, är heelt slut :( Längtar tills Chrille kommer hem i morgonkväll, då ska han få rå om mig ordentligt.

See you!

Av Erika - 15 april 2010 19:56

Heej,

igår efter jobbet så drog jag ut på Ön och hälsade på fina Brorsan Davve med familj. Jag bev bjuden på middag och fika :) Mooojjsigt! Det vart en hel del lek och bus med kidsen också. Jag och Alex spelade Svarte Petter och Bamse och sen vart det lek uppe på Alex rum med alla hans leksaker. Oj oj vad vi skrattade och hade roligt :D

Skulle ha åkt på jobbresa med jobbet imorgon till Paris. Men pga av vulkanutbrottet på Island som har medfört att Aska har dragit in över Europa så är alla flyg inställd. Så det vart inget ;( Det känns så fruktansvärt tråkigt så det finns inte!! Det blir därför färja till Tallin imorgon istället men jag kan inte åka med på den resan. Jag är flygrädd men kan ändå plåga mig igenom det på något sätt men på en Färja kan jag inte vara, får en sån sjuk Panikångest..svårt att förklara. Så det blir jobb för mig istället....

Av Erika - 21 mars 2010 11:37

Hej fina läsare! Hoppas att ni alla har haft en bra helg.

Jag och mina 2 bröder Ante och Davve var till Vemdalen igår som sagt, en gryyym syskondag   Vädret var strålande med plusgrader.

Jag hyrde Skidutrustning och de första 2 åken gick åt helvete(har inte stått på ett par skidor sen jag var 8 år gammal) så jag var så jäkla nära på att ge upp! Jag kände mig verkligen som Bambi på Hal is. Men sedan gick det hur bra som helst att åka, det var så roligt!!!

Här kommer lite bilder:

Chill i Korgliften.

Ante och Davve uppe på Toppen redo för en åktur.

Davve och Ante känner lugnet i backen

En fika vart det också uppe i Toppstugan. Davve kände på Fjällivet med en Ölkorv och Jäger.

Ante trycker på i backen

Innan hemgång vart det Buffé som satt som ett smäck!

Ante och Davve i bilen på väg hem nöjda efter syskondagen. Vi smaskade på med Timbaland beat halva resan hem, griiimt!

Tack världens bästa syskon för en grymt bra dag i Vemdalen, det var så roligt!! Och tack för att ni lärde mig att åka Slalom

Av Erika - 21 februari 2010 20:29

Tjooo bree!

Ska inte bli långdragig. Jag är hemma i Sundsvall efter kaoset i Sthlm iaf. Som tur var så var inte tåget jag skulle åka med jättejätte försenat som däremot Sundsvalltåget innan var. En kort sumering av min Sthlmsvistelse kommer nedan iaf följt av en massa bilder.

• Tors-Fre, Möten och Jobb på huvudkontoret.
  • Fredagkväll: Hälsade på Elina och surrade en massa minnen i timtal. Vi lyssnade också på en hel drööös av gamla låtar som vi har så mycket minnen till <3 Åkte sedan hem till Fiiee tillsammans med henne när hon hade arbetat klart.
  • Lördaag: Lurre och Shopping med Fiiee i Kista Galleria. Kvällen spenderades framför Tv:n till nmelodifestivalen med Pizza, Rödvin och Nötter. Myyyys!
  • Idag: Fika på Waynes med Fiiee, en lååååång väntan på Centralen tills tåget tillslut rullade iväg. Har hela vägen hem fått lyssna på fulla Ångebor, uusch!

Helgen har varit härlig iaf, så nice att få träffa både Elina och Sofie igen <3 Här kommer lite bilder:

LÖRDAG:

SÖNDAG:

Av Erika - 7 augusti 2009 11:22

Ja, vi hade alltså 2 härliga dagar i sthlm.

När vi kom fram på Tisdagen mötte vi genast upp min älskade vän Sofie och hennes Mamma Kakan

Vi käkade på restaurang tillsammans inne i Gamla Stan, det var så mysigt så.

Sedan gick vi in till storstan

Kakan och Chrille kom bra överens :P

Jag och älskade Fiiee.

Väl inne i stan strosade vi runt lite i butiker och slutligen satt vi oss på en uteservering och beställde en varsin Stor Kall :)

Det var så roligt att få träffa Sofie och Kakan igen, för det händer ju inte allt för ofta :(

På kvällskvisten så käkade jag och Chrille på Pizza Hut och s gick vi på bio: Sommaren med Göran. Hur bra som hellst och en bra avslutning på kvällen :)

På Onsdan Strosade vi omkring på stan en stund för agtt fördriva tiden fram till eftermiddagen...för då var det dax för: Grönan med Emma och Marcus :)

Vi hade en jättwetrevlig kväll där, men det vart inte så mycket karusellåk :( Ca 2 timmar kö till ALLA karusseller..det var hnelt makalöst mycket folk där *suck* Men vi hade jättekul ändå!

Käkade en god middag

Irrade runt i Lustiga huset

Jag och Emma körde Radiobilarna ;P ( Jag i blått linne)

Käkade Mjukglass

Och spelade bort massor av pengar på skit :P

Ja det var våra dagar i sthlm de..skönt att vara hemma igen. Borta bra men Hemma bäst!! :)

Av Erika - 4 augusti 2009 06:55

Detta är min sista vecka på semestern, tror ni jag har lite ångest eller? :( :(

Vi drar till Sthlm idag iaf och blir kvar tills på Torsdag och det ska bli supernice :)

Jag återkommer när vi kommit hem igen med en massa bilder etc.

Ha det gott så länge :)

Av Erika - 28 juli 2009 15:33

Nu har vi kommit hem till Sundsvall igen. Vi har haft några härliga dagar i Övik, synd bara att vädret har varit så dålig.

Jag har tyvärr inte knäppt så mycket bilder så jag bjuder på de få jag har.

Elin och Linda i lördags innan utgång i Övik.

Patrik, Chrille och Mats

Jag och Linda

Go mat uppe i svärförsäldrarnas stuga :)

Jag är redo att dra upp 12kg gäddan :P

Chrille var också redo. Dessvärre fick vi inget annat på kroken än sjögräs :(

Nu måste jag städa i lägan här och ordna med lite papper.

Jag återkommer i morgon med smaskiga bilder från lägan, vi har pysslat en del här som jag glömt att visa :)

På återseende!

Av Erika - 18 juli 2009 10:25

Här kommer lite semesterbilder från Orsa, vi spenderade alltså 2 dagar där tillsammans med bror Ante, Karin, Julia och Elin :)

En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.