Erikas Vardag

Inlägg publicerade under kategorin Resor & äventyr

Av Erika - 11 augusti 2011 13:32

Igår checkade vi in på First Hotell Strand inne i stan, just för att komma hemifrån en stund. Vi käkade sen lunch på 1891, käkade middag på Jops och slappade på rummet.

Härligt med hotellfrulle i morse, lyx!

Knäppte 3 kort, så jag har inte mycket att bjuda er på. Vi hade det awesome iaf!

Lunch på 1891

Kingsize bed på rummet

Innan middagen. Den ärmlösa blusen är från Lindex

Snart väntas besök av min älskade kusin Malin och hennes familj

Av Erika - 2 augusti 2011 18:37

Hej Sötisar.

I fredags åkte jag och C på minisemester till Leksand och kom hem igår. Gud så härligt vi hade! Vi bodde i tält och det var faktiskt riktigt mysigt :)

Vi badade, solade, åt och drack gott, cyklade, busade på Sommarland och lärde känna ett trevligt par, Jimmy och Elin som även dom kom norrifrån.

Här kommer bilder från vår semester.

Nu är det bara tillbaka till verkligehten som gäller här hemma. Idag har vi målat heela dagen och samma visa lär det bli i morgon :(

Hej mä er!

Av Erika - 19 juli 2011 14:59

Jag och mamma hade en mini-cykelsemester i lördags. Vi avverkade 9mil innan det var klart vilket resulterade i en sömnlös natt pga. värk i benen. Vi hade dock en superhärlig dag med mycket skratt och härlig natur ikring oss.

Det är mycket kort så jag orkar inte förminska dem. De små bilderna är klickbara så de förstoras.

Redo att trampa iväg.

Första fikastoppet innan Munkbysjön.

Här har vi kommit fram till "munkan" som vi cyklade igenom för att ta oss till Flataklocken(Sveriges Mittpunkt)

Vägen dit var bara uppför. 2 km upp till Sveriges mitt är det bara grisbackar, så vi fick kliva av cykeln och gå upp.

Väl uppe så höll vi på att dö av värmeslag. Men det gick snabbt över och vi njöt av en god lunch och en otroligt vacker utsikt.

Sedan trampade vi vidare mot Roggsjön för att ta en fikapaus hos Mammas vänner Ragnar och Gunilla.

Nästa mål var att cykla genom Kälern, ner mot Torpshammar och sedan hem emot Stöde.

Det var nästan bara uppför under hela cykelturen så sista milen var tungrodd, men vi klarade det och vi bevisade för oss själva under denna tur att vi kan bestiga berg om vi så vill. Med en stark vilja så går allt :)

Av Erika - 29 maj 2011 11:28

Underbar resa och underbar kväll igår. Jag tog med mig systemkameran och fotade lite.

Vi var jättenöjd med maten, supergott verkligen. Bra dryck också, en kall vart det för mig samt en Rom & Cola, mums :)

Lite bilder på vackra Alnö

När båttfärden var över gick vi till Bishop Arms innan vi åkte hem, jag beställde mina favoriter till oss: Tjeckisk öl och en 4:a jäger!

När vi kom hem så körde jag och Mamma ett "Work-out" pass tillägnat till svägerskan Karin innan vi gick och la oss ;)

Mammas Morsdags-present från mig som hon fick i morse:

En korg med 2st ljusrosa handdukar, duschcreme, Body Lotion och badskum med doft av kanel och vanilj och en inramad bild på Mig :)

Idag blir det en riktigt slappardag för oss. Göra upp en brasa, äta god mat och se på film. Om ni undrar varför C inte är med på några bilder så är det för att han inte vill vara med på bilder i min blogg :(

Av Erika - 16 maj 2011 13:15

Hej Sötisar!

Vi hade en fantastisk tjejhelg i Sthlm jag, Mamma och Svägisarna! Helgen innefattade otroligt mycket skratt, flams, bus, god mat och shopping   Den här helgen kommer jag att leva på länge!

Jag hann dock bli sjuk där nere, feber och halsont så nu ligger jag här hemma i soffan som ett jävla fälgkors ;( Ska därför bara slänga upp bilderna från helgen lite snabbt och sen blir det fortsatt kurering. Kram till er alla!

På väg ner, mat och lottopaus på Tönnebro.

Framme på Hotell Malmen vid Medborgarplatsen. Det firade vi med ett glas rött i allrummet. Vi  fick ett supermysigt hotellrum med 2 st sovrum, ett allrum, en stor hall och en toalett med badkar och golvvärme, superlyx!

När vi hade gjort oss hemmastadda på rummet så promenerade vi över till Medis uteservering och åt middag. Efter det vart det en Take away Latte från Waynes och fredagsmys på rummet till Talang!

Och innan läggdax vart det lite bus och skratt såklart. Mamma prövade mitt löshår, så snygg så ;)

Lördagen startade vi med en hotellfrulle såklart sedan vart det den dagliga Retard work-outen med Kakan, den körde vi på hotellrummet, mitt på stan, i butiker..ja överallt. Haha folk måste trott att vi var ett gäng dårar :P  Sedan vart det bråttom in till stan. Vi hade bokat tid på Hår 3000 för brynplock + färg av bryn och ögonfransar till Mamma som tack för resan, hon blev ganska så överraskad :)

Sedan spenderade vi hela dagen på stan för lurre, bus och shopping.

När vi kom hem på eftermiddagen gjorde vi oss i ordning för att sedan inta middag och vin på Söder.

Rockstars ;)

Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet och satt oss i baren där och drack en Irish Coffe och lite vin, flamsade och tokade oss gjorde vi och skrattade som aldrig förr :)

Sen vid halv 12-12 gick vi upp på rummet och kikade på Eurovision och härjade lite innan vi gick och la oss. Mamma har danskurs och Karin hänger på ;) :

På söndagsmorgonen vart det hotellrulle och därfter körde vi hem mot norr igen, nöjda och glada efter en topenhelg tillsammans!

Party like a rockstar!

Av Erika - 26 augusti 2010 17:43

Hej mina fina läsare!

Första dagen på arbetet idag efter semestern gick bättre än förväntat och det var nog tack vare mina fina kollegor i min arbetsgrupp. Det var ju så roligt att få träffa dem igen :)

Nästa fredag åker vi från jobbet till Sthlm för konferens. På lördan åker vi vidare till Paris och blir där tills på måndag.

Åååå vad roligt tycker ni. Det tycker jag också, MEN jag mår redan så otroligt dåligt över flygningen. Jag måste genomlida 4st flygresor. Dels Sundsvall-Sthlm fram och tillbaka samt Sthlm-Paris fram och tillbaka. Jag begriper Inte hur jag ska ta mig igenom det, men jag måste ju. Jag måste försöka bearbeta det här under den kommande veckan, annars går det åt helsikke!

Denna helg ska tillbringas i Stöde. Jag ska vara chaffis åt Mamma, Kent, David och Kattis på lördan då de ska på nåt galej i Ljungaverk. Ska bli skönt att tillbringa lördan och söndan på härliga Tjärnberget, förutom att jag ska vara chaffis så har jag planerat in god mat, långa promenader och avkoppling! Härligt va? :)

Vi hörs hörrni, kram!

Av Erika - 5 augusti 2010 18:38

Imorgon händer det mycket. Dels jobbar jag min sista dag innan semestern, sedan blir det gratis käk och bira i Norrportentältet(Jag och Morris(Svägerskan Marina) har någon form av VIP biljett dit som jag fick genom jobbet) därefter styr vi kosan till Hanna och gör oss i ordning inför kvällen och sedan blir det Ulf Lundell och TAKIDA på arenan!!

Det bästa med det hela är att mamma hade fått gratisbiljetter till Takida så därför kan min kära vän Andreas följa med också, weeehoo! :)

Ååå vad jag längtar, ska bli så underbart att få se Takida igen!!

Av Erika - 24 juli 2010 18:36

Tjoooo.

Nu är vi på hemmaplan igen. Vi har haft en grymt skön semester med nästan bara sol och bad :) Skönt att vara hemma igen dock eftersom vi har en hel del att göra med huset. Bjuder på bilder ifrån resan, som vanligt så sorterar bloggen bilderna fel, så de bilderna som kommer högst upp är från hemresan och de sista dagarna medan bilderna längst ner är ifrån de första dagarna.

En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.