Erikas Vardag

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

tiden går fort

Av Erika - 30 april 2013 20:49

Har suttit och kikat på bilder från vår renovering ikväll. Tiden går fort och jisses vad vi har hunnit med mycket. Projekten tar dock aldrig slut, nu om någon vecka är det dax att förvandla allrummet uppe till Ebbas rum. En vägg skall upp, tapetsering skall göras och el skall dras.


Här kommer några gamla bilder på en del av vår renovering.


Allrummet uppe före och efter.

         


Källartrappen före och efter.

       

 

Toalett uppe före och efter.

       

 

Gillestuga före och efter.

             




 
 
Ingen bild

Anna

30 april 2013 23:37

Trappen målade ni den med ngt särskild färg. Slipade ni och hade er ? Vill själv göra på redan lackerad furutrapp. Men drar mig.

Erika

1 maj 2013 06:42

Hej Anna. Ja vi använde golvfärg, mellanblank. Ja vi höll på att slippa ihjäl oss, först tog vi lös heltäckningsmattan och sedan fick vi slipa bort alla limrester mm :-( okej men kolla om det inte finns täcksidor eller vad jag ska kalla det i vitt för trapp, finns i träfärg vet jag som många klär in trappen i för att slippa måla och slipa. Det är som måttanpassade skivor som man limmar fast så blir trappen då blir den som ny.

 
Ingen bild

Anne-Lie

1 maj 2013 10:21

Vilken skillnad! Jättefint! Ser ut som att de som bodde där tidigare rökte? Eller var det så gammalt så allt blivit gult? :)

Erika

1 maj 2013 11:12

Hej Anne-Lie, tack så mycket :') håll utkik försnart lägger jag ut före och efterbilder på köket och det är den största makeovern :-) du har helt rätt, huset var inrökt så vi fick riva ut precis allt. Ett tak behöll vi och det tvättade vi och målade med nikotinspärr och vanlig färg 5ggr och ändå har det kommit fram gula "rosor" nu :-S

 
Min kamp i livet

Min kamp i livet

2 maj 2013 09:43

wow vad fint ni gjort! Vilken skillnad mot innan. Vi hller p att renoverar vi med och ska gra dotterns rum och koket. Endel bokstver frsvinner om det ser konstigt ut. Nt fel p mobilen kanske. Ha en bra dag! Kram Catarina

http://www.keckla.bloggplatsen.se

Erika

3 maj 2013 09:03

Tack Catarina :-) ja det är en himla skillnad! :') vad kul, går renoveringen bra då? Kramar Erika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 19 september 2013 21:27

Det blir inget mer bloggande. Trodde jag hade motivationen att börja igen men det tar upp alldeles för mycket värdefull tid. Jag vill tacka alla läsare för dom här åren. Vill ni fortsätta att följa mig finns jag på Instagram: erkis86 Kram till...

Av Erika - 30 augusti 2013 20:44


Im alive mina fina bloggläsare! Jag har sett att ni inte har givit upp hoppet om mig ännu. Jag ska försöka göra ett seriöst lyft här nu, ny bloggdesign och miiinst ett blogginlägg om dagen, låter det bra? Jag bjuder på senaste veckornas instagrambild...

Av Erika - 2 juli 2013 21:55

I eftermiddags åkte jag o Ebbis in till stan och myste med min underbara vän Emma. Fikade skagenmacka som vanligt ;) och sedan vart det mjukglass och bus i vängåvanparken. Jag älskar spontana fikadejter ...

Av Erika - 28 juni 2013 08:28

Förra veckan åkte vi till Orsa Camping med husvagnen :) Vi stannade där i 4 dagar och dessvärre fick vi bara en soldag :( Trots mycket regn så var det skönt att komma iväg på lite semester. Ebba trivdes som fisken i vattnet..bokstavligt talat ;) De...

Av Erika - 5 juni 2013 08:15

Lite bilder från vår utflykt till Norra berget för 2 veckor sedan. Vad är väl bättre än att spendera underbar tid med familjen? <3                     ...

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards