Erikas Vardag

Alla inlägg under september 2012

Av Erika - 11 september 2012 15:43

Ebba älskar sin elektoniska gunga, varje gång hon får sitta i den och det gungar så myser hon till fullo.

Att gunga is her favourite thing to do :)


   


Lilla Ebbis börjar bli stor också. När hon föddes vägde hon 3620g och var 51cm lång. Förra veckan när hon vart 6 veckor gammal vägde hon 5670g och var 57,5cm lång. Vår älskade lilla tjockis, du är ju så förbaskat söt med alla dina veck och valkar!!   


I en veckas tid har hon sovit hela nätterna också så det hoppas vi håller i sig. Hon somnar för natten vid 23 och vaknar vid 06:00-06:30, toppen!!


Vi älskar dig Ebba, så mycket!

Av Erika - 11 september 2012 09:01

Har klickat hem lite nytt från H&M.


   

 

Byxorna är i manchester. Kul att manchester börjar komma tillbaka igen, hoppas att de är lika fina på mig bara som de var på H&M:s modell :)


och en liten fleacejacka till Ebbis:

 




Av Erika - 9 september 2012 17:53

Nu är vi hemma igen efter en mysig helg hos min kusin Malin + familj på Frösön. Det var så otroligt roligt att få träffa min favvo kusin igen och hon har ju en underbar liten familj   Vi var in till Östersund en sväng igår, annars har vi bara varit hemma i deras fina lägenhet och tagit det piano vilket jag tycker var superskönt :)

Tusen tack Malin, Thomas och Alice för supergod mat, trevligt sällskap och för er gästfrihet. Hoppas att vi ses snart igen   

                 


Av Erika - 6 september 2012 17:04

I morgon tar jag lilla familjen och styr kosan till Frösön till min bästa kusin Malin och hennes familj! Det ska bli så mysigt att umgås med dem i helgen, jag längtar som en tok nu.

Jag och Malin när vi var små :-)

Av Erika - 4 september 2012 09:40

En dagens, det var längesen!



Tröja: Vero Moda

Jeans: H&M

     

Av Erika - 3 september 2012 08:59

Våran lilla sötkorv älskar att bada(hon brås på sin mamma) men jäklar vad skäll vi får när hon får komma upp från badet, det gillar hon inte! Vi skrattar lika mycket varje gång   


 

Ett tips till er som väntar barn, köp en "stol" till badbaljan som ni ser att Ebba sitter i. Det underlättar verkligen, att man har båda händerna fria är toppen så man kan tvätta sin lilla bebis ordentligt.

Av Erika - 2 september 2012 19:49

Ikväll har jag satt in en slant till Lari och hans familj, de behöver all hjälp de kan få så gör det ni också! Jag önskar dem all lycka och hoppas verkligen att Lari blir frisk och att de kan få ihop pengar till ett nytt hus!     Mina tankar är med er.


http://larisanglar.se/



Av Erika - 2 september 2012 11:21

I fredags bättrade jag på källartrappens utseende. När vi flyttade in för 2 år sedan så målade vi trappen vit och under dessa 2 år så har trappen blivit sliten, så nu var det dax att bättra på färgen samt sätta dit trappskydd som jag kallar dom.


Såhär såg trapphuset ut när vi flyttade in:

 


Såhär såg det ut när vi hade målat väggarna:

 


Här är trappen när den vart klar för 2 år sedan:

 


Och såhär ser den ut nu efter min lilla makeover:

 


Superbra blev det(trappen till övervåningen har vi likadant i) och trappstegsskydden är nästan ett måste, dels så sliter man inte på färgen lika mycket och dels så blir trappen inte så hal att gå i.


Jag älskar att greja på i huset, oavsett om det är att tapetsera, måla, spika, skruva, lägga golv eller bara städa. Det är en sån härlig känsla när man ser resultat! Nästa projekt hos oss kommer att bli källaren. Vi ska renovera om och flytta tvättstugan samt göra ett badrum/relaxrum. Jag läääängtar så mycket till att få en fräsch tvättstuga samt en bubbelkopp(finns nog ingen som älskar att bada så mycket som jag gör) ;)

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards