Erikas Vardag

Alla inlägg under augusti 2012

Av Erika - 14 augusti 2012 21:24

den 29:e juli var det 4 år sedan jag och Chrille blev tillsammans. Det känns som att det har varit vi hela livet och jag är övertygad om att det kommer att vara vi tills döden skiljer oss åt.


Med Chrille är mitt liv fulländat och tillsammans har vi skapat det absolut vackraste och dyraste på denna jord: Ebba. Hur häftigt är inte det?


Du och jag Chrille, då, nu och för alltid. Du äger hela mitt hjärta.  

 



Av Erika - 13 augusti 2012 11:20

Ebbas första "möte" med nappen, gilla inte eller gilla? :P

Hon är inte stormförtjust i den så hon blir nog ingen nappunge våran Ebbis.


 

Av Erika - 8 augusti 2012 21:25

Mina fina vänner Andreas och Emma var och hälsade på oss en stund idag. Myyysigt tyckte vi alla 3 i familjen :-) Superfina presenter fick Ebba av dem med, tusen tack!!

Imorgon bitti åker vi till Övik för att hälsa på Chrilles närmsta samt gå på hans barndomsväns bröllop. Ska bli kul att komma hemifrån faktiskt. Kram på er.

Av Erika - 7 augusti 2012 11:29

Hej fina läsare.

Under min graviditet gick jag upp totalt 17 kg. Nu har det snart gått 2 veckor sedan Ebba föddes och jag har gått ner 11kg, 6kg kvar till matchvikt. Vill visa er en bild på min mage, före, under och efter och med den visa att det ju är helt fantastiskt hur kroppen fungerar och vad den gör.

 

Jag hade en rejäl gravidkula och bara 1 dygn efter så hade min mage dragit ihop sig bra nog mycket. Hur är det möjligt?? Både under, efter graviditeten och under förlossningen har jag verkligen fascinerats över vad våra kroppar presterar och hur de fungerar.


6 kg kvar alltså, ingenting som stressar mig det minsta. Jag har ju fått det mest fantastiska i hela världen, en liten Ebba och det är värt alla kilon i världen, alla gånger!!   

Av Erika - 3 augusti 2012 14:06

Förra måndagen var vi bjudna på grillmiddag hos min storebror Andreas och hans familj. Vi hade en jättemysig kväll tillsammans med dem och min svägerskas pappa och bror+familj. Vi åt god mat + efterrätt och sedan gick vattnet för mig(ja hemma hos dem! Tur att det inte forsade ut, det kom lagoma mängder med jämna mellanrum  ) så då vart det spännande för oss alla tror jag ;)


Här kommer lite bilder från vår mysiga kväll.


             

Av Erika - 3 augusti 2012 00:51

Första amningspasset för inatt så jag kan ju passa på att blogga från mobben medans. Jag måste verkligen lära mig att ligga ner och amma, så jag får sova när Ebba ska ha mat!


Idag fick Ebba träffa sina kusiner Julia, Elin och Ida + morbror Ante och moster Karin. Myyysigt tyckte Ebba som sussade sött hela tiden i allas famn


Kram och god natt på er alla.

Av Erika - 1 augusti 2012 21:03

Nu är Ebba över en vecka och under hennes första vecka har hon fått träffa sin mormor(som kom till BB och myste med oss en lite sväng, faster samt farmor och farfar. Vi vill att hon får träffa våra familjer först innan hon träffar våra vänner så nu är det bara mina syskon + fam och pappa kvar.



     


Oj oj oj vad du är älskad Ebba och vad mamma och pappa är malliga över dig. Du är det underbaraste vi har   

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards