Erikas Vardag

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Gilla inte eller gilla?

Av Erika - 13 augusti 2012 11:20

Ebbas första "möte" med nappen, gilla inte eller gilla? :P

Hon är inte stormförtjust i den så hon blir nog ingen nappunge våran Ebbis.


 

 
 
Ingen bild

M

13 augusti 2012 20:57

Luuuuugn, min dotter tog inte nappen förrens vid 3 månader ;)

Erika

14 augusti 2012 00:04

Hihi okej då kanske Ebba gör det också tillslut :-)

 
Ingen bild

M

14 augusti 2012 06:03

Ja, hon kunde inte hålla i den riktigt i munnen innan hon kom på tekniken men jag kan tycka det är bra dom kan annars tar dom en annan tröst - tummen...och jag som dagisfröken har sett vad det gör så inget tummbarn nej tack :-) Sen hade min dotter inte nappen överdrivet, när hon var ledsen, slagit sig eller skulle sova och när hon somnat hade hon spottat ut den så jag la den på sängbordet. Hon fick heller aldrig ta napp bland kompisar eller på affären. Annat var det med sonen som skulle ha nappen dygnet runt....och tog den redan på BB...

Erika

14 augusti 2012 16:13

Precis vad vi tänkte. Att det är bättre hon tar napp än tummen. Nu har hon inte börjat med något av det men börjar hon med tummen vill vi att hon lär sig att ta nappen istället! :)

 
Ingen bild

davve

14 augusti 2012 17:41

Hon är som morbror, vill inte ha napp, det är bra för det är ett helvete då dom ska sluta med den.. Skit it!

Erika

14 augusti 2012 19:43

Ja det är ju det, vi ville mest testa o se :-)

 
Ingen bild

M

15 augusti 2012 07:27

Sonen ville ta tumme, så jag var ihärdig, ut med tumme, in med tutte, ut med tumme in med tutte :-D Sen har båda mina aldrig som tur är haft svårt att sluta med tutte, eftersom dom haft den så lite har jag inte gjort någon affär av det och båda la ut och blev stor när dom fyllde 5 år. kan tyckas låta länge men har aldrig varit vän med tjat, tjaffs och trugning :-) Det kommer av sig själv :-) Samma sak med potta, har aldrig pottränat men haft torra barn vid ca 2,5. Alla gör på sitt vis och barnen blir stora och bra människor ändå ;-) Sen att omgivningen är mer orolig över att en två åring inte pott tränas eller att 4 åringen har napp när den sover får man strunta i att lyssna på :)

Erika

15 augusti 2012 09:26

Sant så sant!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika - 19 september 2013 21:27

Det blir inget mer bloggande. Trodde jag hade motivationen att börja igen men det tar upp alldeles för mycket värdefull tid. Jag vill tacka alla läsare för dom här åren. Vill ni fortsätta att följa mig finns jag på Instagram: erkis86 Kram till...

Av Erika - 30 augusti 2013 20:44


Im alive mina fina bloggläsare! Jag har sett att ni inte har givit upp hoppet om mig ännu. Jag ska försöka göra ett seriöst lyft här nu, ny bloggdesign och miiinst ett blogginlägg om dagen, låter det bra? Jag bjuder på senaste veckornas instagrambild...

Av Erika - 2 juli 2013 21:55

I eftermiddags åkte jag o Ebbis in till stan och myste med min underbara vän Emma. Fikade skagenmacka som vanligt ;) och sedan vart det mjukglass och bus i vängåvanparken. Jag älskar spontana fikadejter ...

Av Erika - 28 juni 2013 08:28

Förra veckan åkte vi till Orsa Camping med husvagnen :) Vi stannade där i 4 dagar och dessvärre fick vi bara en soldag :( Trots mycket regn så var det skönt att komma iväg på lite semester. Ebba trivdes som fisken i vattnet..bokstavligt talat ;) De...

Av Erika - 5 juni 2013 08:15

Lite bilder från vår utflykt till Norra berget för 2 veckor sedan. Vad är väl bättre än att spendera underbar tid med familjen? <3                     ...

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards