Erikas Vardag

Alla inlägg under januari 2009

Av Erika - 17 januari 2009 22:14

Hemma i stan igen. Hade det härligt i Stöde, kom hem till dukat bord i fredags och sedan vart det ett glas vin till Let's Dance. David, Kattis och Wilma var på besök också, så trevligt så :)


Sen i dag så kom bror David och Alex hem, vi åkte lite fyrhjuling, spelade spel och glodde på tv. Sedan åkte vi alla till Pizzerian och åt. 


Imorgon är det städning och träning som står på schemat sedan ska jag inte göra nånting, skönt med inge stress. 


Nu blire bingen, 

Kram kram!


Chrille <3



Av Erika - 15 januari 2009 18:08

Tusen tack allhihopa för kommentarerna om hallen :)

 

Imorgon efter jobbet åker jag hem till Stöde..får se om jag blir kvar där hela helgen. Hur som helst ska det bli skönt att komma hem och känna landets lugn!

 

Chrille, Chrille, Chrille...kom hem nuuuuuuu ;( 

 

Av Erika - 14 januari 2009 18:06

Igår efter jobbet åkte jag ut till Ante & Kakan då det var bestämt att jag och Kakan skulle ha pysselkväll.


Det jag lyckades skapa var det här:



Jag pimpade upp 2 st glasburkar lite med ett turkost sidenband(jag kommer att ha turkost tema i köket framöver) och sedan vart det etiketter till burkarna där det står vad det är i dom. Ja, inge märkvärdigt alltså men det var ju lite pyssel :)


Sedan såg vi på en skräckis som jag har försökt att se med Chrille 2 ggr, men han har fått stängt av den varje gång för jag har tyckt att den är för otäck. Men nu klarade jag av att se hela..men fyy fan vilken läskig film. Alla 3 satt på helspänn. Filmen heter iaf The Strangers.


Nu blir det soffan för min del, fick i mig laktos idag så hela eftermiddagen har varit ett helvete för mig, fyyy vad ont jag haft i magen ;( Så nu är jag helt slut!!


Nu är det bara en vecka kvar tills Chrille kommer hem, wee <3




Av Erika - 12 januari 2009 19:13

Har utlovat bilder från min hallrenovering. Nu börjar det bli fint :) Kvar att göra är listning, byta golv(ingen panik egentligen) samt fräscha upp garderobsdörrarna.


Före:


Efter:

 Till "byrån" ska jag köpa korgar som jag ska ha i facken.


Före:


Efter:

Vid varsin sida av spegeln ska jag sätta upp 2st väggljusstakar som Chrille har gjort åt mig på beställning :) När dom kommer upp lägger jag ut bild på det, lovar :) 


Före:

 


Efter:


Hoppas ni ser hur tapeten ser ut någorlunda iaf, svårt att fånga den perfekt på bild :(


Men nu vill jag höra, vad tycker ni?



Av Erika - 11 januari 2009 17:23

Mammi och jag var dutkig och tapetserade klart hallen på nån timme igår(före och efter bilder kommer imorgon) Vid 19 tiden åkte vi ner på Stekhuset och avnjöt en god middag :) därefter vart det Wallanders nya film på bio, den var bara Sådär..så vi vart lite besviken.


Idag har vi tillbringat hela dagen uppe på Södra Berget på spaat, vi har badat i kall och varmpool, suttit i den turk/romerska ångbastun och flåsat, bubblat i bubbelpoolen, badat i den 40 gradiga terasspoolen som är utomhus, ätit frukt och druckit juice i mängder, legat och slappat i en mysig soff/säng och läst tidningar, ätit en god buffé, fått en varsin ansiktsbehandling men det bästa av allt tyckte både jag och mamma: den japanska tvagningen!! Hur nice som helst, Så nu känner jag mig som en Helt ny människa! Tack Mamma för en underbar helg!

Lite bilder från dagen: 


Av Erika - 9 januari 2009 18:56

Tjäääna!

Ja vad blir det ikväll då? Jag ska äta naturchips och kika på Let's Dance aldeles själv, så rolig är jag ;)


Imorgonbitti ska jag iväg och träna och sen hem och invänta min kära mor. Vi ska nog åka till min bror Davve som fyller 28 år idag och gratta honom. Sedan ska vi hem till mig och tapetsera klart i hallen.


På kvällen ska vi äta middag och gå på bio. Mammsen sover över så på söndan ska vi upp på Södra och spaa, äta buffé och få en varsin ansiktsbehandling, LYX!


Det kommer att bli en underbart härlig helg :) 

Hejpa!


Saknar dig hjärtat <3 

Av Erika - 8 januari 2009 20:42

Yes, då har jag köpt ett årskort på Ego och körde premiär träningen nu ikväll. Jag körde ben och det gick fint som snus de :) Det blir ingen träning imorgon men på lördag ska jag försöka vara med på Afro Power Dance..det vill mig minnas att det var ett så jäkla roligt pass :)


Shoppade en klocka idag på rean, bra pris var det så jag är supernöjd.

 


Blir ett kort inlägg, måste greja på här hemma, det ser för täskit ut här. 

Bjuder på en dagens...som jag hade på mig i Lördags ;P

 

Linne: Gina

Tröja: H&M

Väst: Vero Moda

Byxor: H&M

Strumpor: H&M





Av Erika - 7 januari 2009 19:31

Den här människan är jag och bilden är tagen för 10 minuter sedan:

Här är jag laddad för en låååång promenad, det ser ni va? :)  har ju dragit på mig mössan och allt(passade på att göra smygreklam för brorsans företag, därav Thundera-mössan) 


Jag bylsade på mig rejält, långkallingar, byxor, 2 tröjor, 2 par sockar, skor, dunjacka, mössa, halsduk och vantar.

När jag klev utanför dörren och hade kanske gått 100m så skakade jag som en liten sparv..jag frös enda in till benmärgen så förtvivlat gick jag hem igen. Vart tog underhudsfettet som höll mig varm vägen?


Vid jul visade vågen -4 kg i viktnedgång, igår -5kg. Ofrivilligt såklart, mindre träning= musklerna tynar bort som smör i solsken + mindre matintag. Min lilla kropp har varit dålig på att gilla mat på senaste så lite av mig har försvunnit(mycket om du frågar min man)

Men det ska jag såklart fixa till nu när jag kommer igång med träningen igen. Karate + styrke kommer att göra susen. Det kommer att sätta fart på vågen och mat intaget :)


Men än så länge så får koftor, tjocksockar, filtar och diverse annat försöka hålla mig varm och promenader får jag allt vänta med tills det blir lite varmare ute *Suck*


Nu ska jag invänta Grammisgalan, Heja TAKIDA! 


 

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards