Erikas Vardag

Alla inlägg under april 2012

Av Erika - 22 april 2012 17:47

Igår tills idag har vi haft pappa på besök vilket har varit väldigt roligt :)

Pappa hjälpte Chrille att sälja vår 4-hjuling igår och efter det så grillade vi till middag. Sent på kvällen såg vi på nya Sherlock Holmes, en riktig softarkväll hade vi..precis som det ska va! :)

 


Efter middagen när det var dax för Blåbärsåaj och kaffe så fick vi även besök av Lillemor och Andreas :) Lillemor bor i Kalmar numer så det är otroligt sällan vi ses så det var ett kärt återseende :) Nu dröjer det inte allt för länge till nästa gång för hon kommer upp i Juni igen, weehooo :)


   



Nu ska jag gå upp till filmrummet och mysa med min C som sitter och kikar på hockey. Det gäller att passa på att kramas lite extra nu för på tisdag åker han till Norge igen ;(


Kram på er!




Av Erika - 19 april 2012 20:05

Den 3:e april fyllde Chrille 30 år men då var han i Norge och arbetade. Så min familj firade honom i lördags istället. Jag hade beställt kött och doningar ifrån ICA Maxi och gjorde 2st egna potatisgratänger till det.

   


Tårta beställde jag av mamma. Min favorit från när jag var liten, en sorts marängtårta.


Vi hade en supermysig dag tillsammans och livat var det när alla kids röjde runt här, men det är så det ska vara :) Chrille var jättenöjd över maten och kalaset som jag hade ordnat, det var ju tur :)

Här kommer bilder från dagen och varför C knappt är med på några bilder är för att han helt enkelt inte vill vara med :P :

                           

 

Av Erika - 17 april 2012 20:33

Sorry för superdålig uppdatering. Jag har en hel del att blogga om och en drös med bilder från helgen att lägga upp, men det har varit ond om tid.


Jag ska verkligen försöka ta mig tid imorgon, så länge så bjuder jag på en magbild från i söndags.


Vecka 23+4

 

Av Erika - 13 april 2012 09:11

Var helt slut när jag kom hem ifrån jobbet igår. Men så skönt det var att komma hem, Chrille hade lagat mat så det var bara att sätta sig till dukat bord.

Tulpaner stod också på bordet och doftade så gott, han vet att jag är galen i färska blommor :)

  

Det är de små sakerna som betyder i livet!


På kvällskvisten tog vi oss ut på en promenad i det fina vädret iaf och när vi kom hem gjorde jag fruktsallad med Vaniljkesella till oss, så jäkla gott! Sedan stupade både jag OCH Chrille i säng kl 20:30!! Jisses, bi börjar bli gammal ;)

 


Så en skön torsdagskväll hade jag trots att jag var helt "gomiddag" när jag kom hem!

Kram på er!

Av Erika - 9 april 2012 16:28

Vi har inte köpt särskilt mycket bebiskläder ännu och lär nog inte göra det heller. Jag tycker det är så svårt att hitta "neutrala" kläder som vi måste köpa, vi har inte tagit reda på om det blir en pojke eller flicka nämligen.


Några få plagg har det blivit iaf, bjuder på några här:

     

Nu har jag köpt det lilla jag har köpt i strlk 56, behöver jag köpa mycket i strlk 50 också? jag har ju ingen aning, tycker det är supersvårt! :(

Av Erika - 9 april 2012 15:55

Magen igår(V22+4)

 

Av Erika - 6 april 2012 14:19

Jag har hunnit med mycket idag   

Handlat, städat huset, beställt mat till Chrilles Födelsedagslunch som vi ska ha nästa helg, gjort vårfint ute genom att plantera penséeer i krukor och fixat med Chrilles 30-årspresent. Så nu är denna gravida kvinna trött och har ont i fötterna.


Därför skall jag nu lägga mig i soffan och läsa senaste numret av CHIC och smaska i mig dessa läckerheter:

 


Glad Påsk önskar jag er alla :)

Av Erika - 2 april 2012 18:06

2 nya ting i vardagsrummet från Boom.

   

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards