Erikas Vardag

Alla inlägg under december 2010

Av Erika - 14 december 2010 20:18

Jisses vad mycket känslostormar jag går igenom just nu. Vart ska jag ta vägen? jag skulle behöva åka någonstans... få sätta mig ner, stirra ut i det tomma intet och framförallt landa, för just nu är jag ute och svävar för mycket.

Önskar ibland att det fanns ett facit på hur man ska känna, agera, förstå...



Av Erika - 10 december 2010 13:51

Hello Sunshines!

Ja så var det äntligen fredag igen och det tackar jag för. Är helt slut i kropp och knopp så det kommer att bli välbehövligt med lite vila. Eller frågan är om det blir så mycket vila då vi ska gipsa väggar så det är klart innan Chrille drar till Norge igen till veckan.

Har tyckt synd om honom nu de här 2 veckorna som han har varit hemma, då har han först jobbat 12 timmars pass i 14 dagar i Norge och nu när han har varit hemma i snart 14 dagar så har han hjälpt snickarna med vårt kök från 8 till 17 varje dag. Han får ingen vila och ingen ro..


Men vi får båda försöka tänka att det här är bara för en period, när köket är klart får vi ta igen oss igen.

    

Kvällen kommer att spenderas hos Brorsan Andreas med familj. Jag och svägerskan Karin ska se Idolfinalen såklart!! Jag hoppas innerligt på en seger för Jay, han är fullständigt överlägsen Ante och Chrille kommer om jag får gissa att se en bunt med filmer nere i Biorummet..tråkmånsar! :P


Hoppas att ni får en härlig helg allihop och nästa vecka ska jag bli bättre på att uppdatera bloggen, lovar!


Love/ Erkis.

Av Erika - 7 december 2010 08:48

Idag är en sån dag som jag uppskattar min familj och mina vänner extra mycket. Inget särskilt har hänt, jag känner bara extra starkt idag att jag är så otroligt lyckligt lottad. Glädjen, värmen, kärleken och känslorna som de ger mig är obeskrivlig. Jag har de absolut bästa runt omkring mig, de som alltid finns där, aldrig ger sig av och som förstår, orkar och älskar mig för den jag är även när jag inte förtjänar det.


Ni, var och en har en alldeles speciell plats i mitt hjärta som för evigt är varmt bevarat.

Jag älskar er gränslöst.


/Erkis

                                                                                                        

                      

Av Erika - 5 december 2010 16:39

Usch, nu börjar Söndagsångesten komma krypandes :( Helgerna går på tok för fort och är alldeles för kort!


Har haft en härlig helg iaf. I lördags var vi Barnvakt åt brorsdöttarna mina, Julia och Elin. Vi spelade spel, åkte fyrhjuling, såg på film, spelade Super Mario på Wii och myste. Söta, söta ni   

      

(Klicka för större bilder)


 

   

Söta Julia fick mitt hjärta att smälta också.

 Jag: - Hihi men Julia, du har ju vänt tröjan ut och in.

Julia: - Jag vet, men jag fick ju så bråttom för jag blev så lycklig över att du skulle komma hit Erika.


I går kväll var vi bjuden på middag till Daniel & Helena i Matfors och vi kom inte hem fören 2 på natten tror jag. Jag var nykter och körde så det var skönt att vakna upp pigg i morse :) Det var en fantastiskt trevlig kväll med god mat och härligt sällskap :). Tack för igår hörrni!

               


Avslutar här med en låt som följt mig genom åren och som jag aldrig ledsnar på.

Skid Row(som för övrigt är en av de bästa grupperna någonsin) med Wasted Time





Av Erika - 3 december 2010 07:37

Morning Sunshines!

Yes, då var första kurskvällen avklarad på Jägarutbildningen. Jag har hittat rätt!! Gud vad kul jag tyckte att det var och trevliga kursmedlemmar var det också, love it!


Har varit jävulst knäckt över köket då jag nu har levt utan kök i 5 veckor, det har varit lite lättare för Chrille som varit i Norge en vända. Jag har inte sett någon ände på det alls kan jag säga då de inte har varit hos oss varje dag så det har stått still.

Nu hade de varit till oss igår kväll och fortsatt lite grann iaf så just nu ser det ut såhär i själva köksdelen:

   


Trevlig helg hörrni!


Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards