Erikas Vardag

Alla inlägg under januari 2008

Av Erika - 16 januari 2008 12:23

Usch vilket väder!! Steg upp 05:15 imorse för jag var grymt taggad för en morgonprommis, men det var glashalt ute så det var bara att lägga sig igen 'suck'  jag vill ha värme och sol!


Funderar på att köpa träningskort på Ego igen och att jag tar det via autogiro denna gång. Men jag är tveksam..tycker inte om autogirolösningen. Aja, jag ska fundera på saken.


Arbeta? ja det kanske är bäst att återgå till arbetet.

Återkommer ikväll.


Ciao!

Av Erika - 15 januari 2008 17:45

Har kikat på tapeter till köket idag, det blir inte dom jag tänkt från början, det är för mycket beigefärg i dom och det kommer inte att passa. Så det blir en tapet med lite gråare nyans i så det passar fint till kaklet :O)

Så tapet ska inhandlas då lönen ramlar in. 


I övrigt mår jag bra nu..finally.


Blev kanonbra med de nya fönstren i lägan, är så nöjd så.  Synd att jag inte får hänga upp gardinerna ännu bara 'suck' jag får glatt vänta med det tills målaren varit hit och målat runt fönstren.


Nu blir det en lugn och stillsam promenad i det blöta vädret.

Tjarå! 

  

Av Erika - 14 januari 2008 19:59

Beställde lite kläder igår, var längesen jag handlade kläder nämligen.

Billigt och bra vart det, hade även en rabattcheck på 50kr. Och om jag handlade över 400kr så fick man ett "set" med på köpet :)

Den "långa" skjortan på bilden har jag dock inte beställt  i vitt, utan i ljus, ljus blått.  


Imorgon när jag kommer hem kommer mina fönster i lägan vara bytta. Härligt :)



Nu ska jag lägga mig och läsa lite, läser en superbra bok som heter Box 21..så ett tips till alla är att läsa den.



Av Erika - 13 januari 2008 16:06

Då är det snart slut på helgen då..helgerna bara flyger iväg, tragiskt.

Har laddat hem en pilates dvd som jag precis har bränt ut, så nu blir det Pilatesträning här hemma ett tag framöver.

Snart invigs gymmet på jobbet också så då kommer jag igång med stryke igen vilket känns fruktansvärt bra.


 Ska försöka hälsa på bror David i veckan så han kan få en försenad födelsedagspresent. Har inte haft tid att åka dit i helgen tyvärr.

 

Soon it's all over, then I can finally start living again.



Av Erika - 12 januari 2008 16:37

Haft mina 3 värsta veckor någonsin och såklart är det ingenting som ska gå vägen. Poppade liter micropop i micron,  satt mig i soffan och började att äta lite popcorn. 2 minuter senare small det till rejält i köket, sprang dit och det visar sig att glaset i micron exploderat och det är en stor "brännskada" i micron som nu står och knastrar.....ännu mer att bekosta.

Jag ger fan i det här. 



Av Erika - 10 januari 2008 10:29

Surt att Takida inte fick någon grammis, det var ju så nära.

Vi får hoppas på nästa år istället!


Sitter på jobbet och mår lite halvkasst, jag börjar bli van nu..ska jobba till kl 20 idag, övertid som det så fint heter. Blir bra med flis så det ska inte klagas, men hade jag fått välja så skulle en powernap i soffan varit mer på sin plats.


Miss Li uppträdde i nyhetsmorgon i går morse, jag blev fast. Ovanlig musikstil..jag fastnar oftast för ovanligheter.


Nästa vecka är det över, ni kan inte begripa hur mycket jag längtar.

Av Erika - 8 januari 2008 21:51

Sjukt trött och mosig, ska jobba över massvis i veckan samt helgen och jag förstår inte hur jag ska orka.


Mår dåligt över att jag inte kan träna, mitt gymkort har gått ut och har inte råd att köpa något nytt ännu och gymmet på jobbet är inte klart ..känner mig ploffsig och de muskler jag lyckats bygga upp tynar bort mer och mer för varje dag...börja om på ny kula kommer jag måsta göra. Tragiskt.




God natt! 

Av Erika - 7 januari 2008 17:51

Det ser ut som ett bombnedslag här hemma, det är fönster fulla lägan..dom ska ju byta ut alla fönster i huset och strax är det min tur. Kommer bli fint när det väl blir klart så jag får väl stå ut med kaoset i några dagar till :)


Var allmänt seg idag på jobbet, trött, hängig och omotiverad...men när jag vann en vinflaska på vinlotteriet blev jag snäppet piggare, haha ;) Jag älskar att vinna, för det är så sällan jag gör det.


Nu ska jag försöka få i mig någon mat..


Tjarå! 

Presentation


En Sundsvallstjej som bor i villa med min sambo Chrille och vår dotter Ebba som föddes i juli 2012. Följ med mig i min vardag här på bloggen och på instagram: erkis86.

kontakt: erikautterberg@gmail.com

                      

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards